Gå til innhold

Kjøpe vannkjølingsdeler fra Petra's Tech Shop?

Anbefalte innlegg

Hva med å ta å se på sidewindercomputers.com

Der har de topp og pumpe på lager(ja det er en uskrevet regel om å bytte topp) Det er ikke petras toppen men ek toppen. Tror også fint du kan gå for MCP300.

Men jeg ville ikke gått for d-tek pumpen hvis du velger ek-supreme til cpublokk.

De har også d-tek fuzion v2 på lager.

De har også Swiftech MCR-220qp på tilbud der. Mye bedre velg til radiator enn den hw-labs radiatoren. Tviler på at hw-laben vil greie et grafikk og cpu noe særlig bra.

Du vil nok klare deg fint med den Masterkleer slangen evt den billigslangen de har på sidewinder. Har selv testet billigslangen på sidew. mot tygon. Var litt forskjell men ikke merkbart mye. Skal du ha mye kraftige vinkler på slange er tygon veien å gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket litt på sidewinder nå, men en av grunnene til at jeg vil handle hos Petra's er denne:

http://www.petrastechshop.com/atxcontrolkit1.html

og at de har sleeving kits og litt annet jeg har lyst på og vil handle i samme slengen.

Har sett på to tre andre shops også, men virker ikke som det er noen som forhandler ATX control kits eller lignende, og vist de gjør det mangler de noe annet, så er stor sjans for at det blit hos Petras, har jo tid på meg, så kan jo vente til de får inn pumpetoppen.

Etter det jeg skjønner da, så blir det vel en 350 (ikke 355) pumpe med Petra's topp og en Swiftech MCR-220 isteden for det jeg hadde satt opp tidligere. Samt noen fot med Masterkleer slange. blir noe dyrere enn jeg tenkte meg fra starten, men skitt au, kan jo ha dette en stund, så skal ikke klage heller.

Sender bare bestilling på mail når den tid kommer at jeg skal bestille, også sier jeg bare ifra at jeg skal ha samlet levering når de har fått inn alt på listen. Tar vell litt tid, men må ikke ha det igår, siden luftkjøing funker i mellomtiden. :D

Takk for gode tips! Kommer nok tilbake senere, dukker sikkert opp flere spørsmål... :D

- Ashaman

Edit: siden prisen på EK Supreme og D-Tek Fuzion er den samme, hvilken er best anbefalt? Vil vel tro de ikke er så vanvittig ulike, og kommer vel litt ann på designet man vil gå for?

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar
Edit: siden prisen på EK Supreme og D-Tek Fuzion er den samme, hvilken er best anbefalt? Vil vel tro de ikke er så vanvittig ulike, og kommer vel litt ann på designet man vil gå for?

Begge er veldig bra. Ser mange anbefaler EK Supreme hvis du kun skal ha CPU i egen loop, og D-Tek fuzion hvis du kjører flere vannblokker i loopen. Dette fordi EK Supreme er mer restriktiv (pumpa må jobbe hardere for å pumpe vannet igjen) enn Fuzion. Men uansett hvordan man snur og vender på det ligger de svært jevnt i ytelse. Forøvrig kom Swiftech her om dagen ut med en ny blokk kalt GTZ som ser ut til å ha ytelsen til EK Supreme samtidig som den er litt mindre restriktiv. Folka på XtremeSystems-forumet er ikke ferdig med å teste, men den ser også ut til å blande seg inn blant de to. Tror ikke du gjør noe feil samme hvilken av de tre du velger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men da kan jeg trykt bestille dette fra Petras iløpet av dagen da: :D

1. - D-TEK FuZion v2 Universal CPU Waterblock - 1/2"

1. - Laing DDC w/ Petra'sTech DDCT-01s Top Combo

1. - Swiftech MCR-220 "Quiet Power" Series Radiator - Black

14. - Danger Den/Bits Power "Fat Boy" Fittings (G 1/4" Thread, 1/2" OD)

1. - PTFE Thread Tape (1/2" Wide - 50' Roll)

1. - 1/2" OD T-Fitting (for 1/2" and 7/16" ID Tubing)

20. - Stainless Steel Worm-Drive Hose Clamp (Wide Band)

1. - Danger Den Acetal FillPort

10. - 1/2" ID (3/4" OD) Masterkleer General Purpose Clear PVC Tubing

1 - Feser View Active UV Dye (Blue) 50mL

1 - Petra'sTech "Gel-Stuff" Vibration Absorption Block (3"x3")

Finner ikke noe blokk til skjermkortet, så hår heller vente til jeg handler 9800, eller 8800 og en blokk til den av de jeg kjøper.

Takk for alle tips og veiledninger!

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...