Gå til innhold

D80 terninkast 3. og slaktet på teknofil test..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wonderworld er en nydelig sang, så jeg har funnet

versjonen som kan roe ned blodet ditt litt, Marius.

Edit: Den heter selvfølgelig Wonderwall, ikke world. Jeg tror jeg må ha hatt waterworld i tankene siden jeg trenger en dusj.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg spiser lite sjokolade, så lite kviser er det og, så jeg ser på meg selv som en som ikke kvises ut ( ;) ) men jeg må si når til og med moderatorene diskuterer musikk i en tråd jeg hadde håpt på å få slakte teknofil i, da er vi nær undergang...

Ettersom ingen har protestert på uttalelsene om Teknofil, så tyder det vel på at vi er enige der. Trådstarter hørte på oss, og kjøpte seg D80, så vi får heller disse Teknofil igjen ved neste korsvei.

Tom

Lenke til kommentar

Teknofil har ikke kompetanse til å vurdere et kamera, å det å sette terningkast på noen dslr ville jeg gjort med forsiktighet, og samtidig fremhevet om pris er viktig... For en proff vil ikke 40k for D3 være mye, emns for andre helt utenkelig...

Wonderworld er en nydelig sang...

Wonderwall

Lenke til kommentar

Noen ganger treffer de med tanke på vurdering av bildekvalitet, men når faktorer som innebygde redigeringsmuligheter får innvirkning på karakterer og terningkast blir det nesten umoralsk for meg. Men det er til en viss grad kameraprodusentenes skyld. Med å presse prisene ned for å vinne stadig flere kunder henvender man seg til folk som aldri skulle hatt slr i første omgang. Folk som aldri kommer til å lære til å bruke, ikke vet hva DOF er (skarpt og uskarpt er alt de vet, det første bra og det siste dårlig). Alle de pretensiøse familiefedrene og bortskjemte drittungene som kjøper slr fordi det "er best" burde fått en tupp i ræven og et kompaktkamera fra HP i hånden på vei ut av butikkene.

Lenke til kommentar

Men det du sier her kan jo også være et argument for å produsere kompaktkameraer med stor bildebrikke. Da kan de folka få seg et kamera på sitt nivå, som leverer den kvaliteten de ønsker, uten at de må kjøpe speilrefleks.

Hadde forresten ikke gjort noe med litt lengre varighet på hver kameramodell heller, og dette hadde kanskje fått markedet til å roe seg noe ned. For eksempel ble Olympus OM-2 produsert i ca 13 år, i en eller annen utgave, før OM-3 kom. Olympus E-410 ble produsert i 13 måneder før E-420 tok over.

Lenke til kommentar
Noen ganger treffer de med tanke på vurdering av bildekvalitet, men når faktorer som innebygde redigeringsmuligheter får innvirkning på karakterer og terningkast blir det nesten umoralsk for meg.
Har jo følelsen av at noen kaster terning når det gjelder bildekvalitet - selvfølgelig kan de ha flaks og kaste rett noen ganger også ;-)
Lenke til kommentar
Men det du sier her kan jo også være et argument for å produsere kompaktkameraer med stor bildebrikke. Da kan de folka få seg et kamera på sitt nivå, som leverer den kvaliteten de ønsker, uten at de må kjøpe speilrefleks.
Jeg tror markedet begynner å komme dithen - og jeg tror kompakter som Sigma DP1 og Panasonic LX3 er et steg på veien. Synd at førstnevnte er så håpløs i bruk - bildekvaliteten er absolutt godkjent. LX3 er jeg veldig optimistisk til, den ser særdeles spennende ut, og vil på papiret i hvert fall være det ideelle kamera for meg. Jeg er storfornøyd om den klarer ISO800 med OK resultat, og det burde Panasonic få til med dette utgangspunktet på papiret. Ellers kommer det sikkert en Leica i samme drakt - det kan jo være de får til en litt bedre signalbehandling...

Hadde forresten ikke gjort noe med litt lengre varighet på hver kameramodell heller, og dette hadde kanskje fått markedet til å roe seg noe ned. For eksempel ble Olympus OM-2 produsert i ca 13 år, i en eller annen utgave, før OM-3 kom. Olympus E-410 ble produsert i 13 måneder før E-420 tok over.
Ja, sjefen min snakket om PMA o.l. i "gamle dager", da de store produsentene kunne komme med en modell av et kamera i tre, og si stolt at denne kommer på markedet om to-tre år! :-) Om det er helt sant vet jeg ikke, men at tidsskalaen var annerledes på 60-70-80-tallet, er det ingen tvil om. Enda er vi jo ganske heldige i fotoverden - mobiler er jo utdatert før produsenten klarer å dytte dem ut på markedet (godt det er liv i konas Nokia 3510i ennå ;-)
Lenke til kommentar

Ja, det er sykt. Det startet vel litt på nittitallet med Canons stadig nye modeller i Eos-serien (såvidt jeg husker). Et halvt steg ned og et halvt steg opp osv.

Men jeg har faktisk et lite forsvar til bladene. Selv om de ikke har mye peiling på bildekvalitet, så kan de faktisk se noe riktig av og til. Slik som en stortest av slr i et lugubert blad eller avis, jeg tror faktisk det var Teknofil. Der utmerket E-420 seg som skjønnmalende ifølge journalisten, og det er jo faktisk en ganske treffende beskrivelse.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Men helledussen! Alle har jo glemt
fra Haugesund som synger en av norges flotteste poplåter, skrevet av en av våre største låtskrivere/entertainere.

Ikke jeg, jeg liker den sangen ganske godt, spesielt med Kroghs stemme, imponerende for en femtenåring. Et av vårt beste bidrag til MGP.

Blir rett og slett i godt humør av den, og da er det greit, fint nok, da får en sang tommelen opp fra meg. Og Bendiksen er jo litt morsom på sin spesielle måte å synge og skrive. Den Siste Mohikaner, f.eks.

Man blir aldri for ung for gammel musikk. Den beste musikken ble laget mellom 1955 og 1990.

Lenke til kommentar

Ikke nok. Jeg har litt sansen for en del klassiske komponister, uten å gå inn på enkelte navn, men jeg har ikke hatt tid eller energi til å sette meg inn i de forskjellige tidsbegrensede stilartene eller komponistene, så uttaler meg derfor totalt ukvalifisert om klassisk musikk.

Nå er jeg av den oppfatning at Pink Floyds Shine on you Crazy Diamond på mange måter er et klasisk stykke musikk, men den diskusjonen får vi ta et annet sted.

Og samtidig syns jeg det er litt finkulturelle svingninger som løfter 'klassisk' musikk til uante høyder, det er faktisk ikke bare mellom 15 og 1900-tallet vi har hatt gode komponister.

Lenke til kommentar

Siden 1900 har vi hatt Schönberg, Weber, Fartein Valen, Stravinski, Shostakovitsj, Geirr Tveit, Arne Nordheim, John Cage, Phillip Glass og så videre og så videre. Så mye av den såkalte klassiske musikken er fra de siste hundre år.

Før dem så må jeg helst tilbake ti barokken for at det skal interessere meg veldig mye.

Er denne tråden blitt så uinteressant at ingen engang orker å holde den on topic lenger?

Lenke til kommentar
Siden 1900 har vi hatt Schönberg, Weber, ...

Her må jeg få arrestere dem, herr normal. Carl Maria von Weber døde i 1826. Anton Webern derimot...

Er denne tråden blitt så uinteressant at ingen engang orker å holde den on topic lenger?

Ja.

Lenke til kommentar

Ah, jeg glemte en n der. Var nok mer opptatt med Schönberg som tolvtonemusikkens far. Så når Webern først er nevnt kan vi jo ta med en annen kjent elev i samme slengen, Alban Berg. Fartein Valen har vi allerede nevnt.

Btw: Er det egentlig noe poeng i å diskutere terningkasterenes kompetanse? Det gjør vi jo hver gang de rører på seg.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Tror det er ganske enstemmig at teknofil ikke kan bli tatt seriøst i sine tester av dslr.

Tråden har bare tatt en naturlig vending over til noe annet, off-topic -som egentlig ikke er av allmenn interesse. Chatte-tråd materiale, muligens..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...