Gå til innhold

D80 terninkast 3. og slaktet på teknofil test..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skikkelige kameratester må kun leses på VG, det er de som har den originale terningen.. 8o)

Det er jo mildt sagt tullete å bruke terningkast når det gjelder tester og anmeldelser. Terningkast indikerer som alle vet tilfeldighet og gir inntrykket at den som tester ikke har satt seg inn i det som skal testes/anmeldes, og bare kaster en terning for å gi karakter. Pilkastmetoden hadde gjort samme nytten.

Jeg ville ALDRI ha kjøpt noe kun basert på terningkast :D

Lenke til kommentar
Visste ikke at Ljud & Bild var bæsj også.. Hva er forresten best av varm og kald sådan? Tror ikke min preferanse er helt oppdatert der..

Norske Lyd & bilde er i hvertfall ikke i toppsjiktet ...

Varm og kald ... Vet ikke om jeg vil vite hva som er best; minst ille er vel mer riktig. Utrykket kom i forbindelse med en diskusjon om hva som var verst av Rune Larsen og Tor Endresen en gang på nitti-tallet :p

Tom

Lenke til kommentar

Å herre for en test ...

Vi gir Nikon D80 terningkast tre i vår test, og dermed tar det sisteplassen. Dette kommer av at dette kameraet ikke har mange av funksjonene vi har vent oss til i nyere kameraer, som for eksempel bildestabilisering.
Hvordan kan du gi et gammelt kamera dårlig karakter for å mangle funksjoner som ikke var vanlig på den tiden kameraet ble produsert?

Og dette med bildestabilisering, vil det si at teknofil gir dårligere karakter til alt unntatt Olympus og Pentax?

Lenke til kommentar
Dessuten er både Rune Larsen og Tor Endresen flotte artister, Tom.

Problemet er at vi på østlandet har kun blitt eksponert for "driten" deres; det var ihvertfall slik på sent 80-tall/tidlig 90-tall.

Tom

Sitat Balade: " Ryktet om denne bergenseren med kraftig sangstemme nådde til slutt Pål Thowsen, som inviterte Endresen med seg i sitt nye poporienterte band. De første fruktene av samarbeidet kom i 1986 i form av albumet Call Me Stranger, hvorfra singlen «Black Rain» ble en hit. Bare tilfeldigheter gjorde at «Black Rain» ikke ble valgt til filmmelodi for James Bond-filmen The Living Daylights året etter (jobben gikk i stedet til Aha). Duoen Thowsen/Endresen laget også albumet Life Goes On i 1988. Her fremsto Endresen også som en habil låtskriver. I denne perioden deltok dessuten Endresen på albumet Roll".

Everything is not always like it seems ;) Det finnes noe godt i oss alle, også Olsen og Groblian. Kiss up, guys.

Lenke til kommentar
..jah! - og Rune Rudberg!

Rune, ja. Han er en knakende god gitarist og synger blues ganske glimrende. Jeg satt og drakk med ham for endel år siden på Den Stundesløse. Mostly Robinson stod på scenen, og i pausene drakk de sammen med oss på bordet. Frem til de dro med seg Rudberg på gulvet var mitt forhold til ham at han var en grei kar som har vel langt ute mot havet, men det bildet ble heller aldri det samme igjen. Snodig verden.

Noen av dere er vel gamle/informerte nok til å kjenne band som Armand Sumpe og Popol Ace. Dvs det var samme bandet, men hvem var vokalisten? Tom har ikke lov til å svare.

Edit: Jeg tror jeg ble veldig engelsk en stund der for plutselig ble Tom Thom.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
D80 er et prima kamera, nuff said.

Søkeren er uklar fordi du ikke har tilpasset den øynene dine, det kan du lese om i manualen. Sitter D80 best i hendene dine, da kjøper du det.

Om du ikke gjør det kommer jeg hjem til deg og denger deg. :p

Vel, egentlig ikke, men det understreker poenget mitt. :)

Da har jeg kjøpt D80 :) Takker alle for svar.

Mvh

Tomsy

Kjøpte du kamerahus + separat objektiv, eller kjøpte du kit med 18-55 VR?

Hvis du kjøpte separat objektiv, hvilket? :)

Hei. Det ble 18-70kit. Jeg er så langt fornøyd med det, men har nok en del å sette meg inn i(ikke minst forstå).. :) ; Dette er mitt første dsrl.

mvh tomsy

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...