Gå til innhold

Utlendingar i norsk fotball


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Eg er lei av å sjå alle utlendingane på det norske ladslaget.

Og dåke som seie at det er det Norske landslaget og ikkje det etnisk norske landslaget kan berre holde kjeft.

Fordi det er faktisk det Norske landslage ikkje det fleir kulturelle landslaget.

 

E syns at alle som er utlendingar ikkje burde få spille på det norske landslaget(halvt norske går greit).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg må nesten si meg uenige med deg i dette. Syns og mener at alle som har norsk statsborgerskap. skal kunne få muligheten til og spille for landslaget vårt. De som kommer fra andre land har en helt annet forhold til fotball enn oss her i nord. De er mer strukturert enn oss i nord. men det er min mening. og hva andre mener tar jeg til betraktning.

Men syns alle skal få en kjangse så lenge dem er norsk statsborger. samme vilket land du er fra så lenge du er god nok

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Så lenge de er født i Norge er de da norske de også?

 

Nei, dei er faktisk ikkje det.

Og den ekle grunnen til det er at dei fleste fatisk ikkje ser på seg sjølv som norsk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Er du født å oppvokst i Norge så er du norsk.

Om hjerte ditt sier NORGE, så er du norsk. Jeg gir faen i hvilken hudfarge en fotball spiller har, jeg bryr meg mye mer om hjerte hans.

 

Det er eg faktisk heilt enig med deg i.

Det er det eg snakkar om, første genrasjon syns eg ikkje børr få spille, men andre generasjon, som faktsik føler at ahn er norsk børr få spille.

Lenke til kommentar
Så lenge de er født i Norge er de da norske de også?

 

Nei, dei er faktisk ikkje det.

Og den ekle grunnen til det er at dei fleste fatisk ikkje ser på seg sjølv som norsk.

Så hvis John Arne Riise ser på seg selv som engelsk fordi han har bodd der så lenge så bør han ikke få spille på det norske landslaget?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Så lenge de er født i Norge er de da norske de også?

 

Nei, dei er faktisk ikkje det.

Og den ekle grunnen til det er at dei fleste fatisk ikkje ser på seg sjølv som norsk.

Så hvis John Arne Riise ser på seg selv som engelsk fordi han har bodd der så lenge så bør han ikke få spille på det norske landslaget?

 

Han er jo førstegenrasjon, så nei.

 

Men spillere som Katja Nyberg burde kastes ut?

Hun ble jo norsk for å spille på det norske landslaget, har ikke hørt noen klage på henne.

 

Ja, ho burde bli kasta ut.

Lenke til kommentar

åhh, nå tror jeg at jeg begynner å forstå. Du mener at de som ikke er født i Norge, men skaffer seg norsk pass ikke bør få spille, men at en evt. sønn/datter skal kunne få lov til å spille?

 

Så du har altså godt bort fra den meningen du hadde i en annen tråd at ikke hvite som Daniel Braathen ikke burde få spille?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
hva hadde landslaget vært uten spillere som Tettey, Tarik og hvertfall Carew?

Ingenting, de er utelendinger! Men de har norsk bakgrunn ;)

Jeg anbefaler dere å se tå teateret til Kristopher Schau på den ene episoden av Team Antonsen

De er vel alle født i Norge og kan derfor ikke kalles utlendinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...