Deleted__- Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Javell. Dette starta for et par måneder siden når jeg ikke bodde hjemme. Dette er altså foreldrene mine sin stasjonære pc. En Dell Dimension 1100. Det de forteller til meg er at "plutselig fungerte den ikke". Senere ble den bare plassert i garasjen og de kjøpte heller en ny en. For å være på den sikre siden kjøpte de to. En laptop til mamma og en laptop til min stefar, til tross for at de stort sett bare bruker pcen til edderkoppkabal og VG. Vel, jeg fikk en liten genial idé og vil bruke den stasjonære pcen selv. Jeg har nettopp hentet den opp fra garasjen og plugga i ledningen for å sjekke hva som ville skje. Jeg demonterte selvsagt dekselet på kabinettet for å observere. Det første jeg observerer er at det lyser på hovedkortet når jeg plugger i støpselet, så HK får i alle fall strøm. Når jeg trykker på "PÅ"-knappen virker pcen i et halvt til ca et sekund før den slår seg av. Vifter snurrer også. Det er altså umulig å gjøre noe som helst siden den bare virker i 0,5 sekund. Det jeg ellers observerer er at lyset på utsiden av kabinettet blinker og det er umulig å starte pcen igjen uten å dra ut støpsel og vente en god stund. Jeg aner ikke hvor feilen kan ligge. For min del kan det være Power supply, men det er litt rart i og med at den faktisk leverer strøm. Men leverer den NOK? Hovedkort kan det også være. Men en lysdiode på hovedkortet lyser jo? andre forslag? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Prøv med en annen PSU, vis du har en annen PC kan du teste deler i den. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 er det ikke litt merkelig at psu plutselig leverer for lite strøm? om den gjør det kan det umulig være så mye, tipper det holder å strippe maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå