Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke-fungerende nettverkskort, hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg sliter her med en HP Pavilion t170.no. Helt uten videre sluttet internett å fungere på maskinen. Ingen feilmeldinger under maskinvarebehandling. Nettverkskortet er integrert, SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort.

Det lyser både grønt og oransje bak i kontakten. Jeg har prøvd å oppdatere med siste driver fra sis.com, men den stopper helt når statusbaren når helt til enden, men det står ikke at den er ferdig med installeringen, har bare "avbryt" å trykke på.

Jeg har prøvd å koble en annen maskin til samme nettverkskabel, og da fungerer alt utmerket.

OS er windows xp. HJELP!!!! Går på veggene her av frustrasjon... :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror da ikke den pcen har blitt låst ute fra routeren :p

Min mor vet så vidt hvordan copy/paster fra en mappe til en annen, og jeg er den eneste her i huset som vet hvordan man får tilgang på routeren... :p

Prøvde å pinge begge de to nå. Både sendte og mottok 4 pakker på begge adressene... Hmm...

Lenke til kommentar

fikk du svar fra 69.42.89.236 så bør du være på nett, det er lesbians.com :p

når det gjelder det med ruteren, så var det en idiot på mitt wlan som låste alle ute en gang... aner ikke hvem det var engang :p

Endret av Joakimd
Lenke til kommentar

Prøv å slett alle protokollene tilknyttet nettverkskortet (kontrollpanel -> nettverk) og legg dem til igjen. Husk TCP/IP med "motta adresse automatisk" (DNS).

Du kan også prøve å avinstallere nettverkskortet i enhetsbehandling (høyreklikk min datamaskin). Lag en kopi av driverne før du gjør det i tilfelle. Mener de ikke blir slettet, men likevell.

Trykk oppdater i enhetsbehandling eller restart for å "oppdate" nettkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...