^Jalla^ Skrevet 17. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 Noen som vet om noen nedlastbare programmer til å lage musikk?? Liker Trance musikk så det er dette jeg vil prøve å lage bare for moroskyld. Programmet må være forholdsvis lette å bruke Lenke til kommentar
paradox Skrevet 17. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 Om du bare er ute etter å ha det litt gøy med å lage en trance låt, så er vel Ejay noe for deg. Der velger du imellom forskjellige ferdige samples og setter det sammen til din egen låt. Et litt mer avansert program er Fruityloops, der er det virkelig masse avanserte funksjoner. Jeg kan aldeles ikke å bruke det, men det er et program du kan se på iallefall... www.fruityloops.com Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 Om du bare er ute etter å ha det litt gøy med å lage en trance låt, så er vel Ejay noe for deg. Der velger du imellom forskjellige ferdige samples og setter det sammen til din egen låt. Et litt mer avansert program er Fruityloops, der er det virkelig masse avanserte funksjoner. Jeg kan aldeles ikke å bruke det, men det er et program du kan se på iallefall... www.fruityloops.com Takk skal du ha, dette kan bli gøy :smile: Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 17. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 Men for de mer profesjonelle vil Cubase SX / Logic være tingen for deg. Kjører dette hjemme, via MIDI til Roland JP-8000 ... med M-Audio Audiophile 24/96, med plenty of VST/Plugins. Fruityloops er ok det, men EJay bør du holde deg langt unna, siden den suger kraftig. Men som sagt sikkert fint for første gangen. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 Heisann, Jeg har dog ikke provd fruityloops, anyway. Det beste musikk programmet som du kan bruke er faktisk ReBirth fra Propellerhead Software, det er bare helt enormt hvis du vil lage techno,dance eller trance og goa musikk. Du kan skru paa knotter og gjore hva du vil. Det er bare helt enormt. Det er en soft synthersizer paa det beste. http://www.propellerheads.se/products/rebi...irth/frame.html Hvis du kun vil leke med loops som er ferdig laget saa kan jeg anbefale Acid Pro av Sonic Foundry http://sonicfoundry.com Vel du for leke deg litt med de forskjellige programmene Frankie Singapore Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 17. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 Håper du kødder gutt? ... ReBirth kan umulig regnes som det beste, selve 303 emuleringen av Roland TB-303 er ikke på sitt beste heller. Når man snakker om musikk programmet, så regnes ikke bare 303 og muligheten for å lage 909'r helheten. Det ligger i enkelt å bruke, muligheter for plugins (hvertfall for meg) etc... Rebirth er gammelt og generelt dårlig, emuleringen av 303 synes jeg også er for dårlig. Den er ikke i nærheten engang av Roland TB-303 (som ReBirth egentlig skulle emulere). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 Nei, det beste vil være Sonar 2 XL med et arsenal DXi's (min mening). Koble Sonar sammen med Reason via ReWire og du er i trance-himmelen. Ikke at jeg lager trance, men det er garantert mulig. Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 17. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2003 FastTracker da modtracker er bedre Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2003 ScreamTracker 3!!! Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 23. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2003 Impulse Tracker 2 Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2003 Takker så mye for alle svar, men er det noen som har noen greie linker til noen av programmene?? Lenke til kommentar
occasion Skrevet 24. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2003 http://www.ejay.com/ Heem.. ejay er jo lett.. Men du kan jo bare downloade det.. Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2003 http://www.ejay.com/Heem.. ejay er jo lett.. Men du kan jo bare downloade det.. Takker så mye, prøver det jeg :smile: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2003 Alle som har laget musikk en stund fordømmer Ejay, fordi nybegynnere bruker det, -men man må da begynne et sted Dvs, at dette er meget brukervennlig, og gjør mye av jobben for deg. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2003 www.maz-sound.de har mye stæsj Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 24. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har brukt Fruityloops siden 3.3 (ikke så veldig lenge siden, vel å merke), og er meget fornøyd. Mange mener det er litt "stivt"... men øh, synes det er veldig "bevegelig" jeg.. Er bare å bruke de riktige effektene, så får du som regel resultatene du ønsker. Har sett mye imponerende laget med Fruityloops. Blant annet Aaliyah's Try Again, og en Faithless sang, laget på nytt av entusiaster i FP (uten stemmen, seff.). Men FP kommer ikke med så altfor mye fra scratch, av VST plugins, osv. Samt lyder.. Så en ekstra cd med noe stæsj på anbefales på det sterkeste! Samt SimSynth og Wasp bøøør du være en happy eier av... Om ønskes kan jeg legge ut et eksempel av en "låt" jeg har lagd med Fruityloops 3.5 med noen få effekter. Personlig synes jeg utfallet ble ganske bra... Men det er nok mest fordi jeg endelig har klart å lage noe man faktisk kan høre på... Samtidig tror jeg jeg er en av de få som har den stilen til å i det hele tatt orke denne låta.. lol.. Det er ikke uten grunn at jeg har kalt den "Psycho"... Har også hørt en helt rå "Orange Theme" som er et cover av Cygnus X's "remake" (mye ord i gåseøyne her... ) av et tema fra filmen "Clockwork Orange" i synth... Av Dj Deft of course.. lol... Samt "The taking of the underground" bruker trommene på en helt vill måte... lol, ble litt lang post... Ble litt revet med... :wink: Velg hva som helst, det viktigste ville nå jeg si, er å fort komme seg unna Ejay, for å komponere helt fritt selv, og selv om låta viser seg å ikke bli altfor bra, gjør den ferdig uansett! Blir fort en vane å begynne på mange låter som du aldri gjør ferdig.. Og det er dårlig vane! :wink: Mvh, Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå