Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey er ny på forumet :yes: så starter med et spørsmål

Driver og koder et programm i vb6

hver gang jeg tester det får jeg

runtime error 91:

object variable or With block variable not set

Hva skal det bety?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey er ny på forumet :yes: så starter med et spørsmål

Driver og koder et programm i vb6

hver gang jeg tester det får jeg

runtime error 91:

object variable or With block variable not set

Hva skal det bety?

Hvis du kanskje poster noe kode så kan vi kanskje se hva det kan være?

Er problemer med en variabel eller With blokk..

FEIL i koden din med andre ord.

Lenke til kommentar

Driver og lager et liten nettleser som logger meg inn på nettby så jeg slipper og gå inn hver gang

er jo ikke så lat at jeg ikke gidder og skrive alt inn hver gang men tenke og utforske mine egenskaper i vb6, noe jeg tydelig vis ikke var så god på:p

anyways

Private Sub Command1_Click()
wb.Navigate "www.nettby.no"
	DoEvents
	While wb.Busy = True
		DoEvents
	Wend
wb.Document.All("epost").Value = "Text1.text"
wb.Document.All("password").Value = "Text2.Text"
wb.Document.All("submit").Click
End Sub
End Sub

Lenke til kommentar

Jeg vet dessverre ikke hva som er galt her (er lenge siden jeg jobbet med VB), men jeg er litt nysgjerrig: hvorfor valgte du akkurat VB6?

EDIT: Det kan kanskje være det at du har to "End Sub"?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Driver og lager et liten nettleser som logger meg inn på nettby så jeg slipper og gå inn hver gang

er jo ikke så lat at jeg ikke gidder og skrive alt inn hver gang men tenke og utforske mine egenskaper i vb6, noe jeg tydelig vis ikke var så god på:p

anyways

Private Sub Command1_Click()
wb.Navigate "www.nettby.no"
	DoEvents
	While wb.Busy = True
		DoEvents
	Wend
wb.Document.All("epost").Value = "Text1.text"
wb.Document.All("password").Value = "Text2.Text"
wb.Document.All("submit").Click
End Sub
End Sub

Tipper det er noe galt med wb.Document. Sjekket tilsvarende kode-eksempler på nettet?

Lenke til kommentar
Ja, jeg pleier også å sette meg ned med 10 år gamle plater og tenke at "nei, dette er nok ikke utdatert"

Gjør det stadig jeg?!?

Akkurat nå for eksempel sitter jeg og hører på Zoolook fra 1984 ;-) Jarre kom med ei plate i fjor også, men jeg synes nå Oxygene, Equinox, Revolutions, Zoolook, Rendez-Vous og Magnetic Fields er de beste.

Så derfor - det eldste er ofte det beste ;-) hihi

Lenke til kommentar
Enig med deg at Oxygene og Equinox er bedre enn den som kom i fjor, ja :p

Jepp. Helt klart de to som er på topp sjiktet selv om jeg også er veldig glad i Rendez-vous og Magnetic Fields. De andre har et litt for mye preg av pop, men er også bra. Fikk tak i en komplett samling av Jarre her forleden og de albumene jeg ikek hadde ifra før kunne jeg klart meg godt uten - hehe

Han må jo ha røyka noe spesielt på sitt første album i 72. Tror jeg orket å høre gjennom det en gang. Det er ikke ett spor der som minner om en melodi. Bare en masse lyder - hehe

Men det er ikke pent gjort å kuppe en tråd så vi får vel la den gå videre..

Lenke til kommentar
:p nei fikk ikke løst problemet har skrevet om koden mangengang fikk samme error, tenkte og legge vekk vb6 og lere meg java istedet for så har jeg noe og gjøre.

For noe tull! Skal du legge vekk VB6 for å gå over til JAVA så kunne du heller tatt steget inn i den virkelige verdnen og lært deg C#. Har en ørliten anelse om at markedet for .NET er bare bittelittegranne større en JAVA, og når du først som sist velger et C syntax språg, som JAVA tross alt er, så hvorfor ikke like greit velge C#? Jeg vet jo ikke om det er sant, men jeg har hørt ett eller annet sted at Microsoft har en markedsprosent på værdensbasis på over 95%. Resten er fordelt på MAC Linux og annet. Så da kan du jo regne ut selv hvor skoen trykker. JAVA eller .NET

Last ned Microsoft Visual Studio C# Express 2008 så har du absolutt alt du trenger, helt gratis!

Lenke til kommentar
Har en ørliten anelse om at markedet for .NET er bare bittelittegranne større en JAVA, og når du først som sist velger et C syntax språg, som JAVA tross alt er, så hvorfor ikke like greit velge C#?

Er du i det hele tatt klar over hvor mange Java-konsulenter det er på jakt etter i arbeidsmarkedet? Ikke?

Java brukes andre steder en på en datamaskin. Java finnes i IP-telefoner, kaffemaskiner, integrerte enhenter, PVR, mobiler, PDA'er, automatiske systemer, underholdningssystemer osv osv.

Og skal man velge et språk som har stort omfang så lærer man seg C/C++.

Lenke til kommentar

Markedet for C/C++ har nok sunket betraktelig de siste årene. Det har alltid vært bruk for Java-utviklere, da det er mange servere som kjører java-systemer. Men ønsker man å driver med applikasjonsutvikling, så er det .net-markedet som er hurtigst økende, og tar nok over for andre språk når det kommer til sluttbrukerapplikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...