datamaskin Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Forsto ikke så mye av det. ''If using an Upgrade CD, be sure to have qualifying media'' Har ikke peiling om jeg har oppdaterings cd eller hva. Er en cd med bronse farge: ''windows XP home edition Inneholder Service Pack2 Versjon 2002'' Sto også noe om: ''Make sure you can boot with your CD drive'' Kan jeg det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Du har jo tydeligvis vært gjennom hele prosessen allerede, så det der er jo ikke noe å lure på nå. Hadde du hatt oppgradering CD så hadde du så absolutt merket det. Og at du kan boote fra CD er jo en forutsetning for i det hele tatt å komme i gang. Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Hva vil det si å boote fra cd? Fatte ikke driten av dette. Noen som kan forklare litt bedre?? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 boote fra CD vil si å starte opp CDen med en gang du slår på PCen. kan gjerne kalle det "å laste inn CDen". hvis den ikke laster inn fra CD så laster den inn fra harddisken. forstår du? Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Å hvordan vet jeg om jeg kan det? Og eventuelt stille inn slik a det går? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) hvis du får opp det bildet så loader det fra CDen. LINK det kan hende at du må trykke f8 for å boote fra cd, eller en annen knapp men da står det \"press a key to boot from CD\". hvordan du kan stille det inn er jeg usikker på fordi det avhenger av BIOS som er et slags program på hovedkortet ditt. hovedkortet styrer alt. men du sier jo tidligere i posten at du har prøvd å innstalere det fra før av. da tyder det jo på at maskinene din laster inn fra CD automatisk. her er forøvrig en god guide for å innstalere win xp home. har allerede klikket inn på starten til deg ferdig. http://www.blackviper.com/Articles/OS/Inst...s/image1_1.html Legg forøvrig merke til dette Endret 12. november 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Du har antagelig startet CD'en mens du kjørte Windows? Kanskje ikke så rart du ikke fikk formatert da. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) 1. start opp maskinen din, og putt in windows cd'en. 2. restart maskinen 3. vis det kommer opp "press a key to boot from cd" eller lignende, trykk en tast. 4. bare vent en stund og følg instruksjonene, velg en partisjon, og formater den (NTFS og hurtig) Du klarer sikkert resten selv. Endret 13. november 2008 av Tanner Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 da var den formatert. Vet ikke om det er ''vanlig'' eller slik jeg burde gjort, men slettet alt på hele maskinen. Drivere og alt isammen, så har nå lastet ned drivere fra cd'en jeg fikk med. Nå sliter jeg med å få til det trådløse nettverket. Kommer opp ingen nettverk tilgjengelig når jeg søker (vet at det er nettverk) fra windows sitt ''trådløse nettverk. Men jeg har brukt Intel Pro wireless før, og da jeg prøver med det, kommer det bare opp, trådløs nettverke er slått av, og at jeg må slå på fra maskinvarebryteren. Men den er på, og har fungert helt fint før jeg formaterte.. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå