datamaskin Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Nå har maskinen begynnt å blei treig og dårlig igjen. Klarer nå ikke å gå inn på noen nettsider, utenom vg+ ett par andre. Jeg har ebstemt meg for å formater. Problemet er at jeg ikke vet noen ting om formatering, noen som kan hjelpe med hva jeg bør gjøre? Endret 15. september 2008 av datamaskin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er egentlig ikke formatering du spør om, men installering. Mange som blander uttrykkene. Her er en simulator, den kan hjelpe deg i gang: http://itpro.no/fil/906.html Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Både Windows XP og Vista gir deg muligheten til å formatere hardisken via oppstartsfunksjonen når du booter opp via CD-en. Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Jeg finner ikke Windows XP cd'en min. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Venter til du har funnet den (eller et likt eksemplar som passer med din lisensnøkkel). Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Venter til du har funnet den (eller et likt eksemplar som passer med din lisensnøkkel). Så hvis jeg ikke finner den (noe jeg antakeligvis ikke gjør) kan jeg ikke formatere... Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du må jo uansett ha en cd å installere fra. Om du ikke finner cden bør du kjøpe ny eller installere noe annet som er gratis, f.eks linux:P Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Venter til du har funnet den (eller et likt eksemplar som passer med din lisensnøkkel). Så hvis jeg ikke finner den (noe jeg antakeligvis ikke gjør) kan jeg ikke formatere... Hva slags maskin har du? Det er flere typer maskiner som har en recoverypartisjon på harddisken. Sjekk manualen din ang. recovery. Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Har Multinote HEL80. Har ikke noe manual til den. Hvor kan jeg bestille ny windows XP cd? Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Har nå funnet CD'en og var klar til å formater/installere (slette alt og ''starte på ny''). Men så mangler jeg jo den forbanna lisensnøkkelen på 25 tegn? Noen annen måte å få tak i den på? Noen som har en som jeg kan bruke?? Hvis det ikke er noen ''utvei'' hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Har nå funnet CD'en og var klar til å formater/installere (slette alt og ''starte på ny''). Men så mangler jeg jo den forbanna lisensnøkkelen på 25 tegn? Noen annen måte å få tak i den på? Noen som har en som jeg kan bruke?? Hvis det ikke er noen ''utvei'' hva gjør jeg da? Lisensnøkkelen står vanligvis under eller på siden av PC'en på en grønn lapp . Endret 25. oktober 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Den gjorde dessverre ikke det... Er det NOEN som helst måte mulig å formatere installere på ny nå uten å bruke mange hundre kroner på ny lisensnøkkel? Kan sende PM hvis tråden er litt utdatert... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) høyreklikk på min datamaskin. der står lisensen. EDIT: var vist feil. Endret 26. oktober 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 høyreklikk på min datamaskin. der står lisensen. Det er alltids noen som tror at det er lisensen. Men det er det absolutt ikke. Det du ser er Product ID (PID). Sjekk at du er 100% sikker på at det du sier er rett før du trykker 'Svar' knappen. Du kan finne lisensen med SIW. http://www.gtopala.com/siw-software/licenses.html Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 forsto ikke så mye av SIW. Men det koster penger, gjør det ikke? Lenke til kommentar
trylore Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 forsto ikke så mye av SIW. Men det koster penger, gjør det ikke? SIW koster ikke noe Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvordan fungerer de da? Noen som kan forklare? Hvorfor gidder folk stresse med CD og key hvis en bare kan bruke dette? Lenke til kommentar
johome Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Sånn bruker du SIW : Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Nå har jeg funnet key med SIW, og skulle installere/formatere pc' for å få bort alt. Tatt backup, og alt var klart. Jeg puttet inni cd en, gikk til min datamaskin trykket på den, så kom det opp noen valg, jeg valgte det øverste (Installere Windows XP) deretter skrev jeg inn key og trykket neste og resten som virket sannsynlig. Tok ca 1-2 timer. Når jeg så startet pc'en er jo ingenting endre. Alt er som før.. Hvordan slette ALT på pcen og la den bli som ny? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Da har du antagelig hoppet over selve formateringen. Her er en steg-for-steg guide. Se punkt 7. http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå