Drakaslave Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Ett par ting har irritert meg i det siste, og jeg er sikker på at mange av dere vet svaret på det ene. Derfor : Agp... Forskjellen på 8x og 4x agp. Hva er den ? ( Jeg skjønner at en 8x er dobbelt så rask som en 4x (?) ) Men hvor rask er en 1xagp ? (mhz) Jeg tror jeg aldri har fått det forklart, og det irriterer meg å ikke vite det. Jeg lurer også på om noen kan si meg litt om Sapphire. Skal kjøpe meg ett billig skjermkort, da det kun skal gjøre nytten i ca. 1 år. Hvordan er det med driver-oppdateringer ? Har kjørt Hercules de to siste kortene mine, og er veldig godt fornøyd med driveroppdateringer derfra. Vet det står litt i forumet at Sapphire er et ok kjøp, men jeg fant ingenting om hvordan supporten var derfra. Har også sett i forumet at radeon 9100 er samme prosessor som 8500LE. Stemmer dette ? ( Det forklarer hvertfall hvorfor Hercules ikke har kommet med ett 9100-kort) Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 AGP 1x (133MB/s), 2x (267MB/s), 4x (533MB/s) og 8x (1067MB/s) er alle på 66MHz. Tallen viser hvor mange bit den klarer å overføre på hver klokkepuls. I dag er det 4x og 8x som er aktuelle, men i praksis er det veldig liten forskjell på disse i ytelse. Stemmer at 9100 er samme kort som 8500LE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå