Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke DTS/DOLBY DIGITAL ut ATi HD 2400

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med å få Dolby Digital og DTS ut, jeg får bare stereo.

Jeg har et ATI HD 2400pro skjermkort hvor jeg kjøre både Lyd og bilde ut HDMI.

Jeg har følgende programvare installert:

Mediaportal, CoreAVC, PowerDVD, matroskasplitter, fddshow, VLC og Windows mediaplayer 11

Har dere noen forslag på hva som er gale, evt noen codecs jeg manlger som jeg burde hatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må selvfølgelig konfigurere alle lyd-codecs slik at de sender ut lyd i DD5.1/7.1 lyd da...

Det må du mest sannsynlig velge både i programmene og i codecene programmene bruker. (f.eks AC3-codec)

Kilden må også være kodet i riktig format... du får ikke automatisk DTS-lyd fra en xvid-fil som er kodet med stereo-lyd

Endret av newman221
Lenke til kommentar

med powerdvd går du inn på options->audio-> og velg HDMI. Hvis du har Deluxe-versjonen. Tror ikke billig-utgavene har støtte for DTS...

Ellers bør du bruke MediaPlayer Classic som media-avspiller, med CoreAVC-codec for MKV (HDfiler), samt AC3-filter for lyd og Xvid 1.1.3 (eller nyere) for Xvid-koda avi-filer

Matroska-spitter og ffdshow kan også legges inn.

Du må sikkert tukle litt med lydinstillinger i Windows også for å fortelle pc'n at du har mer enn stereo-anlegg...

Av nysgjerrighet, hvor kobler du HDMI-kabelen? Anlegg? Rett i tv'n?

Lenke til kommentar

Oki, skal sjekke det når jeg kommer hjem, men jeg hovedsaklig interesert i å få DTS/DD når jeg spiller av filmer i Mediaportal(Mediacenter.

Jeg kobler HDMI fra skjermkort til reciever, også videre til projektor.

EDIT, I powerdvd options har jeg bare speaker enviroment(velge antall høyt.) og output mode. og i outpute mode får jeg velger mellom, no effect, thrueteather, dolby digital pro logic II og Neo6

Endret av oleost
Lenke til kommentar

hvilken powerdvd har du da? Har du en som støtter det du ønsker? Og har du lagt inn riktige drivere til skjerm/lydkortet? Riktige innstillinger på lydkortet slik at det sender ut digital lyd?

Du må bare fikle rundt på instillinger i både windows, lyddriverne, ati-lydkortet, Windows Mediaplayer, powerdvd og codec-pakkene du har lagt inn. Et eller annet sted skal det nok gå an å velge "digital out via hdmi, 5.1 surround". Og det må gjøres overalt.

Mange steder som må sjekkes, så du får bare jobbe deg gjennom lista

Lenke til kommentar

Har powerdvd 8 ultra.

Har gått rundt i forskjellige instillinger å tatt ting til SPIDF og passtrough uten hell.

Men jeg har lest at det hjelper for folk å installere windows vista, så lurer på om jeg skal prøve det vist ikke jeg får den til snart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...