Gå til innhold

Åpne porter når jeg er bak 2 rutere

Anbefalte innlegg

Prøver å bli "connectable" i utorrent.

Problemet er at maskinen jeg skal bruke er bak 2 rutere. Prøver å åpne porter i begge ruterne, men får ikke grønt lys på "connectable".

Kobler jeg direkte til Ruter1 med kabel blir jeg "connectable", men det er ikke aktuelt da dette er en bærbar pc.

Her er oppsettet:

telefonlinje ->

RUTER 1: Thompson ST546(speedtouch)"NGT

<kabel>

RUTER 2: Belkin wireless G Router

Bærbar PC.

Har sjekket litt på portforward.com men får det ikke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan har du forwarda da? i router1 skal du forwarde til router2, og i router 2 skal du forwarde til pcen din

Det ver det jeg mener jeg har gjort, men begynner å bli litt usikker.

I Ruter 1 kan jeg legge inn hvilken adresse jeg vil, er litt usikker på dette med hvilken ip adresse jeg skal bruke hvor. (192.168.2.xx , 10.0.0.xx osv..) Om det er TCP eller UDP

Mens i RUTER 2 kan jeg bare legge inn 192.168.2.xx

Går jeg inn på RUTER 1 og ser på tilkoblingene så er adressene slik:

RUTER 1 - 10.0.0.1

port1 - 10.0.0.4 -> RUTER 2

port2 - 10.0.0.5

port3 - 10.0.0.3 -> Nextphone

Port4 - 10.0.0.5

På RUTER 2:

IP address 192.168.2.1 WAN 10.0.0.4 Default gateway 10.0.0.1

192.168.2.2 STUE

192.168.2.3 LAPTOP

192.168.2.4 BACKUP

Endret av alexhegg
Lenke til kommentar

Legger ved et av mine "flotte" paint bilder :p er bare eksempel, adressene må nok byttes ut :)

I router 1 så skal du forwarde trafikken på f.eks port 25000 (ta både tcp og udp) til 192.168.1.10

På router 2 (denne har 10.0.5.1 på LAN siden) skal du da forwarde port 25000 (tcp og udp) til 10.0.5.5

Dette skal funke bra i teorien i hvertfall

Edit:

Så på adressene du har skrevet... i Router 1 skriver du 10.0.0.4 i router 2 skriver du 192.168.2.3 hvis du vil ha til din laptop

Edit3: noe er seriøst blitt bugga her på forumet når jeg brukte hurtigsvarknappen :s

post-15757-1216675693_thumb.jpg

Endret av trrunde
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du NAT på 2 routere? La thompson routeren din sa seg av NAT og DHCP, og skru av routerdelen i belkin ruteren din, og bare bruk den som et accesspunkt. En annen løsning er å skru av router-delen på thompson, og bare bruke modemet om Belkin routeren din ikke har ADSL modem innebygget. Om begge routerene er adsl-routere, bytter du bare ut thompson routeren med belkin routeren.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Hvorfor bruker du NAT på 2 routere? La thompson routeren din sa seg av NAT og DHCP, og skru av routerdelen i belkin ruteren din, og bare bruk den som et accesspunkt. En annen løsning er å skru av router-delen på thompson, og bare bruke modemet om Belkin routeren din ikke har ADSL modem innebygget. Om begge routerene er adsl-routere, bytter du bare ut thompson routeren med belkin routeren.

Takker! fungerer nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...