Sokkalf™ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det gjelder vel bare developer-versjonen av den proprietære "NextentaStor" såvidt jeg kan se. Nextenta Core er free software, og har ingen slike begrensninger. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ja. My bad. Jeg tenkte NexentaStor -C- Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Da er det nesten bedre å bruke Solaris 10. Det er ment å brukes i produksjonssystemer, og har ikke sånne begrensninger. Av det jeg har sett er det ingenting NexentaStor kan gjøre som ikke Solaris 10 også støtter. Forskjellen mellom NexentaStor og Solaris 10 er at Solaris 10 er helt gratis. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Husk at Nexenta er gratis bare opp til 1TB lagrede filer. Kapasiteten kan være større, men I det du passerer 1TB lagret data bryter du "Personal"-lisensen eller hva den nå het. -C- Er dette en grense som er "fysisk", eller er det bare en "papir" grense, altså er det mulig å ha over 1TB data men ikke lov, eller har de lagt inn en sperre softwaren? Sliter med å få installert Solaris, men NexentaStor ser ut til å virke. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hmm, har nå maskina oppe og går med Nexentia Core, men det er ikke alle maskinene som klarer å se maskina i nettverket. HTPC'en klarer det, men flerbruksmaskina klarer det ikke. Men den får kontakt på ip-adressa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå