Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei Nå som harddisker har blitt så store og billig kan jeg digitalisere DVD filmene mine, men hvordan? Programmer som kan rippe en dvdfilm uten store tap i kvalitet og få med seg surround lyd. takker for tips Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Skjønner ikke helt hva du er ute etter, DVD-er er allerede digitale. Hvis du bare vil rippe dem til harddisken kan du bruke DVD-Decrypter, last ned gratis herfra: http://www.dvddecrypter.org.uk/ Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 DVD Shrink kan være greit å bruke for å få ned størrelsen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 DVD Shrink kan være greit å bruke for å få ned størrelsen. Da kan man også fjerne alt tullballet som følger med, som menyer, advarsler mot piratkopiering og uinteressant ekstramateriale. Man kan også fjerne alle lydspor man ikke trenger. Unødvendige undertekster kan også fjernes. Fjerner man menyene, så har man også den fordelen at filmen starter uten at man må innom menyene. Ofte blir størrelsen på DVD platen nær halvvert når man fjerner alt man ikke trenger. Om det er tillatt å rippe egne DVD filmer til harddisk er jeg imidlertid usikker på. Man kjøper jo én lisens når man kjøper en DVD, men så har man plutselig to kopier? Det må i såfall noen andre svare på. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Om det er tillatt å rippe egne DVD filmer til harddisk er jeg imidlertid usikker på. Man kjøper jo én lisens når man kjøper en DVD, men så har man plutselig to kopier? Det må i såfall noen andre svare på.Ser ikke forskjellen i å ta en sikkerhetskopi som ligger på DVD eller legge den på en harddisk. Førstnevnte har du lov til - så hvorfor ikke det andre? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Var et lovforslag om å endre denne loven, ettersom det ble "misbrukt" ved at man kunne spre kopier innenfor nærmeste omgangskrets uten at det ble sett som lovbrudd, men vet ikke om det ble gjennomført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå