HaxyQ Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei. Har bestilt 2 stk Cooltek 120mm kabinettvifter, som jeg skulle montere i kabinettet, èn forran og èn bak. Problemet er at jeg ikke har peiling hvordan jeg skal montere/feste dem, siden de er av metall, og ikke platikk. På plastikvifter er det jo bare å skru en skrue inn siden plastikken "kan trenges gjennom", noe som ikke funker på dette metallet iallefall. Jeg har prøvd alle slags skruer jeg har, men ingen passer, eller klarer å skrus inn så vifta sitter fast. Det fulgte verken med bruksanvisning, skruer eller noe annet da jeg bestillte disse. Noen bilder av vifta: Vifta Skruehull framsiden Skruehull framsiden 2 Skruehull baksiden Skruehull baksiden 2 Noen som kan hjelpe meg her? Tusen takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Har aldri vært borti metallvifter selv. Metallet er ikke mykt nok eller jenget på forhånd sånn at du kan bruke noen vanlige vifteskruer da? Du kan jo kanskje kjøpe noen sånn gummigreiefestere(Vet ikke hva de kalles ) Ellers kan du jo bare sende butikken du kjøpte viftene i en mail og spørre hvordan de mener du skal feste dem Jeg har som sagt ingen erfaring med vifter av metall... EDIT: Gummigreie ala: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...B&mcat=c229 , men vet ikke om de vil passe Endret 31. juli 2008 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
SandMann1 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hei. De viftene dine var jo til forveksling lik mine NorthQ 3711BL vifter i aluminium. Med disse viftene fulgte det med noen ubrukelige skruer som så vidt rakk igjennom kabinettet. Disse skulle etter sigende gjenge opp i samme operasjon som man festet viften. Dette fikk ikke jeg til å fungere, så jeg dro til nærmeste jernvareforretning og kjøpte meg noen maskinskruer i dimensjon 4,0*40. Med disse "boltet" jeg fast viftene til kabinettet som du så vidt kan se på de vedlagte bildene. Lykke til. Ole. Edit: Det var litt vanskelig å tre skruene gjennom vifta, men med litt makt og litt "godsnakking" gikk det greit. Viftene sitter dønn solid, ingen vibrasjoner what so ever siden de sitter klistret til veggen. -jeg syns de er ganske kule også jeg.. Endret 31. juli 2008 av TheUsual Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå