Haawy Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Herlig! Dette var noe jeg virkelig trengte. Nå er det vel bare å pugge... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Rivers, meget bra jobba,ekstra flott at det her er lagt ved bilder i forklaringen da mange føler at masse tall/prat fort blir tørt stoff og lite forståelig . Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Tusen takk! Gjorde det lettere for en nybegynner smo meg å forstå litt mer på en enkel måte. Bra illustrasjoner Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Hyggelige tilbakemeldinger å få og enda hyggeligere at mange finner god hjelp/forklaringer her Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Denne guiden var utrolig bra! Lenke til kommentar
aob Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Dette var meget bra, til og med kjerringa begynner og forstå. Bra jobbet. Lenke til kommentar
bjorges Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jepp, helt genialt for å si det mildt. Lettfattelig og enkelt forklart med gode illustrasjoner. Bare en ting å si: Bra jobba Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kan jeg på noen måte lagre denne tråden så jeg ikke trenger og lete etter den hele tiden ? Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ett dumt spørsmål kansje, but here goes: Vil det være noe forskjell på lukkertidene på DX og FF/FX hvis de har nøyaktig samme utgangspunkt? Tenker på samme iso, blender, lysforhold osv? Har størrelsen på sensoren noe å si? Lenke til kommentar
aob Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Skriv den ut og putt den i sekken. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Skriv den ut og putt den i sekken. Jeg pleier og henvise til denne tråden når jeg er så heldig og finne den Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Legg den til i bokmerkene dine i nettlesaren, kopier adressa til eit notat om du bruker Opera, eller legg den til i Favorittane dine ved å klikke på Valg oppe til høgre, og so Legg til favoritter. Du finn den, og andre favorittar att, ved å klikke på Favorittar i menyen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Legg den til i bokmerkene dine i nettlesaren, kopier adressa til eit notat om du bruker Opera, eller legg den til i Favorittane dine ved å klikke på Valg oppe til høgre, og so Legg til favoritter. Du finn den, og andre favorittar att, ved å klikke på Favorittar i menyen. Den er grei,jeg tenkte mer på og legge den i mine favoritter her på forum eller noe sånt Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Dette var for forumet: [...] eller legg den til i Favorittane dine ved å klikke på Valg oppe til høgre, og so Lagre i favoritter. Du finn den, og andre favorittar, att ved å klikke på Favorittar i menyen. Redigert: Var visst Lagre i, ikkje Legg til. Endret 13. oktober 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ett dumt spørsmål kansje, but here goes: Vil det være noe forskjell på lukkertidene på DX og FF/FX hvis de har nøyaktig samme utgangspunkt? Tenker på samme iso, blender, lysforhold osv? Har størrelsen på sensoren noe å si? Har de samme bildevinkel (men da forskjellig brennvidde), så vil alt være likt. Har du samme brennvidde, så vil crop kamera få med mere, og det kan gjøre at lysmåleren vil velge noe anderedes. Ihvertfall hvis det er stor forskjell i lysnivå i midten og på sidene. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Dette var for forumet: [...] eller legg den til i Favorittane dine ved å klikke på Valg oppe til høgre, og so Lagre i favoritter. Du finn den, og andre favorittar, att ved å klikke på Favorittar i menyen.Redigert: Var visst Lagre i, ikkje Legg til. done Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har størrelsen på sensoren noe å si? Nei. Det eneste man må huske på er å multiplisere "tommelfingelregelen" ("minste akseptable lukkertid er 1/brennvidde") med cropfaktoren. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Bra med gode bilder som eksempel Har lurt litt på hva bokeh egentlig betyr.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Bra med gode bilder som eksempel Har lurt litt på hva bokeh egentlig betyr.. Bokeh er hvor omgivelsene rund fokus er bluret/uskarpt,kvaliteten på bokeh blir kvalifisert etter hvor "myk/soft" den er. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Bra med gode bilder som eksempel Har lurt litt på hva bokeh egentlig betyr.. Det kommer fra japansk: http://en.wikipedia.org/wiki/Bokeh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå