Gå til innhold

Xboxen min spiste et spill til frokost, nå vil ikke spillet engang fungere

Anbefalte innlegg

Idag så spiste xboxen min opp et spill til verdi av 550 kroner (det er helt nytt med andre ord). og jeg kjappa meg for å ta ut platen, men det ser ut til at det var for sent. Jeg ser tydelig at plata har fått noen stygg striper, og det er heller ikke mulig å få dem bort ved vasking eller lignende.

Finnes det NOEN måte å redde platen på, eller klage til microsoft? Jeg har hørt at spillspising ikke er uvanlig hos xbox360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hva mener du med spiste opp? De gangene jeg har vært med på at DVD-drev har spist plater er det som regel at platene ikke ligger skikkelig i sporet. Dersom den er ripet opp i form av en sirkel på platen er det jo den klassiske Xbox-greia.

Noen produsenter tilbyr vel bytteplater for en liten sum, tror ikke det er noe å hente i å klage til MS.

Lenke til kommentar
Har du kvittering på spillet? Hvis ikke har du en dårlig sak. Jeg slet med det når jeg hadde kastet kvitteringa. Microsoft sa jeg måtte snakke med produsenten, og de ville bare erstatte spill mot kvittering

Jeg har kvitering på det ja. Kan jeg bare dra til Elkjøp (hvor jeg kjøpte det), og be om et nytt spill?

Lenke til kommentar

Tror desverre ikke det er så lett. Som sagt, når jeg snakket med Microsoft sa de at de ikke kunne erstatte det, og at jeg måtte snakke med produsenten. Elkjøp har forsåvidt ikke noe med om du har et ødelagt spill du vil ha erstattet. Hvis det er Microsoft Game Studios som har laget spillet, har du nok en god sjangs. Da er det bare å ringe til microsoft, men ellers bør du nok gå på hjemmesiden til produsenten å se om de har et erstatnings-program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...