Gå til innhold

Merkelig lyd fra Mist 500W

Anbefalte innlegg

Har dratt ut kontakten fra PC'en når jeg har vært bortreist noen dager. Når jeg da setter i kontakten og skrur på PC, så kommer det lyd fra PSU (Mist 500W).

Det høres ut som det er noe som bobler eller koker. Lyden forsvinner etter en stund, men kan ikke huske at det har vært slik før.

Kan det være de berømte kondensatorene til Mist som ryker snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville nok tatt en tlf bort til bedriften du kjøpte stømforsyningen av og fortelle dem problemet. Mist har jo en 5 års garanti tror jeg det var, så da må du kanskje sende den inn eller noe og så får du en ny en.

Bedre og sikkert sende den inn før den ryker istede for at den ryker og kanskje drar med seg flere av pc delene dine i samme slengen.

Lenke til kommentar

slenger meg på selv her, har mist 500w den aller første som kom ut. merka i går at det kommer rar "tikkelyd" fra den, lyden ligner på noe kommer borti viften, men det er det ikke fordi lyden er der selv om pcn er av, den forsvinner først når jeg slår av knappen på strømforsyningen eller drar ut strømkabelen... er det trygt å ha på pcn? :p

skal ta turen til mircoplex i morgen tenkte jeg å høre, men kan jeg ha på pcn frem til da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
er det trygt å ha på pcn? :p

skal ta turen til mircoplex i morgen tenkte jeg å høre, men kan jeg ha på pcn frem til da?

jeg ville anbefalt deg og skru av pc-en for sikkerhets skyld bare. er så dumt om noe skjer og så tar knekken på tingene i pc-en og det er ikke mange timene igjen liksom før du kan levere den inn til dem.

Eller mente du og bruke pc-en med en annen strømforsyning? så er svaret ja bare bruk pc-en da for vis det er strømforsyningen som er problemet så fungerer jo pc-en.

Lenke til kommentar

Update:

Tok ut kontakta igjen pga tordenværet.

Satt den i igjen i går kveld (lenge etter at tordenværet var ferdig)

Skal si det smalt! Og et lite orange blink....

Tok ut kontakten igjen og ventet en stund, satt den i igjen. Da kommer en tikkelyd.

Merk at dette er uten å være i nærheten av powerknappen...

Har søkt om retur pga garanti nå. De har jo tross alt 5 års garanti.

Kjøpte den høsten 2005.

Håper bare at resten av PC'en overlevde...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja dæven det er jo et godt spørsmål. hvor blinket det henn da? hovedkortet eller i Mist?

Ville nok sendt den tilbake på garantien med en gang før du tar knekken på resten av pc-en din. Når smalt det da? når du satte inn strøm kablene eller når du prøvde og skru pc-en på?

Lenke til kommentar
Ja dæven det er jo et godt spørsmål. hvor blinket det henn da? hovedkortet eller i Mist?

Ville nok sendt den tilbake på garantien med en gang før du tar knekken på resten av pc-en din. Når smalt det da? når du satte inn strøm kablene eller når du prøvde og skru pc-en på?

Var nok Mist. Smalt når kabelen ble koblet til. Rakk aldri å trykke på powerknappen...

Bare håper behandlingen av returen går rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
jepp, fikk ny :D

jeg hadde som sagt den første versjonen, den var det vist en kjent feil på så fikk den nye versjonen...

Du fikk bytta til ny før det smalt?

Håper jeg får ny snart jeg også. Spent på om PC'en overlevde...

Lenke til kommentar
jepp, fikk ny :D

jeg hadde som sagt den første versjonen, den var det vist en kjent feil på så fikk den nye versjonen...

Du fikk bytta til ny før det smalt?

Håper jeg får ny snart jeg også. Spent på om PC'en overlevde...

jepp, brukte den litt i helga, men slo den av om natten og når jeg ikke var hjemme, så gikk fint

Lenke til kommentar

Jepp, en halv time etter at Netshop hadde henta pakken med returen fikk jeg ordrebekreftelse på en ny Rev 3 strømforsyning. Var nok ikke mye tvil her.

Noen som har erfaring med rev 1 (den fra 2005) vs rev 3? Støy osv.

Lenke til kommentar

Har også en sån "tikkelyd", som nevnt over, fra min Mist600w... og er også overbevist om at det er viften eller noe som kommer borti viften, men synes det er så rart at det kun er under høy last med overklokking lyden kommer....

Har i alle fall sendt mail til microplex om problemet og skal sende den inn så raskt som mulig.

Lenke til kommentar

Ja, med nærmere ettertanke, så er det vel mulig at det er feks en kabel som tar borti viften... Høyere last gir varmere PSU, som deretter gir høyere hastighet på viften og større luftgjennomstrømning. Dette fører vel til at kabelen som er rett i nærheten av viften da blir sugd inn i den... Min teori :)

Idiotisk å sende inn for en slik "bagatell", så skal heller forske litt på mulige løsninger :)

Har gitt bort min gamle PSU til broderen, så har ingen backup-PSU om jeg må sende inn til reparasjon :(

Lenke til kommentar

men får dere den lyden selv når pcn er av, men bryteren bakpå er på? for slik hadde jeg... og da var det vist noe inni der som hadde begynt å lekke el noe, var en kjent feil i hvertfall. om lyden ikke er der når pcn er av kan det bare være vifte "bagatell" som han over sier ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...