cpeders Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Siden jeg nettopp har begynnt sommerferien, er jo bilene nødt til å bryte sammen. Volvoen venter på at "privat-mekanikeren" kommer hjem fra ferie. Og nå bråker bremsene på Audien mer en hva jeg føler det er trygt å kjøre med. Så da er spørsmålet. Er det en "enkel" jobb å bytte skiver/klosser på en -94 Audi 80 2,0? Er det som så mye annet: Demonter, og sett sammen i motsatt rekkefølge? Jeg er ikke noe mekanikker, men har helt grei teknisk forståelse. Noen som har ork til å lage en kjapp punktliste hvordan jeg går frem. nevne hva jeg evt. trenger av spesial verktøy. Og om det er noen farlige ting å passe på? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 1. Demonter. Merk deg hvordan det sitter sammen. 2. Press tilbake stempler. Du trenger på nyere audier spesialverktøy. 3. Smør opp bevegelige deler med alu-pasta + puss ned evnt. rust 4. Monter klosser 5. Monter skive; om du vil kan du bruke tec7 eller loctite for å holde den på plass (motvirker også kast) 6. Press klossene over skiva og skru i bakkant. Husk loctite på skruene her. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Finnes mange DIY(guide) på dette, ligger på nettet. Jeg har en god en på den andre maskinen. Skal se om jeg kan rote den frem snart. Den kan jo være til hjelp med bilder og forklaring på engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå