Gå til innhold

Korleis kan FRP vere for auka bruk av oljepengar, men mot innvandring?

Anbefalte innlegg

Kan du peke på hva som er rasistik her? Er det rasistisk å være bekymret for egen kulturarv?

Dette har også undertegnede påpekt en rekke ganger, men har skjelden fått noen saklige motargumenter. Bare blitt kalt "nazi-hore" og "rasist-kødd" :dontgetit:

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du peke på hva som er rasistik her? Er det rasistisk å være bekymret for egen kulturarv?

Dette har også undertegnede påpekt en rekke ganger, men har skjelden fått noen saklige motargumenter. Bare blitt kalt "nazi-hore" og "rasist-kødd" :dontgetit:

Derimot kan man tolke det FRP i Kristiansand vil her som et angrep på ytringsfriheten. Dette er etter min mening et tåpelig utspill, og det kan ødelegge en del for seriøsiteten til FRP nå som stortingsvalget nærmer seg. Men at det er rasisme, det kjøper jeg ikke.

Det er på høy tid Norge og Europa gjør ideologien islam, og utøvelsen av denne, forbudt og straffbar på lik linje med nazismen. Profeten Muhammed oppfordrer jo til å drepe alle vantro, sier Udnæs til Dagbladet.

Par ting som slår meg med denne artikkelen. For det første er det fra Dagbladet. Det Dagbladet skriver om FRP er det en god tommelfingerregel å ignorere. Men det er ikke noe argument i seg selv.

Udnæs sier jo klart og tydelig at det ikke er menneskene som er muslimer han har noe i mot, men det er islam. Og det forstår jeg godt. Er det ikke lenger lov til å være kritisk mot Islam som religion uten å bli stemplet og hauset som rasist?

Det værste jeg vet er folk som skal stemple alt og alle som rasister. Dere er en fare for ytringsfriheten!

Lenke til kommentar
Ahh, er ru der igjen a!!! Islam- forbud har vel ingenting med arbeidsinnvadring og gjøre :nei:

Her er det viktig å se ting i sin sammenheng. Islam-forbud, asylnekt, innvandringskutt fra ikke-vestlige land. Alle disse tingene hver for seg hadde kanskje ikke vært noe å rope for, men sett i sammenheng med hverandre, og med FrPs historie, helt tilbake til ALP og innblandingen med bl.a DNF.

Lenke til kommentar
Nei, kan tenke seg hvorfor FrP fremstår som fremmedfiendtlige?

Hvis du i all alvorlighet mener at det ikke er noe rasisme og fremmedfiendtlighet i FrP, så er jo problemet hvordan partiet fremstår for offentligheten. Kanskje ett reklamebyrå kan hjelpe?

Dette er ikke rasistisk. Derimot mener jeg dette krenker religionsfriheten, håper ikke dette er representativt for FrP nasjonalt. Vil også nevne at på lokalt plan finner du ganske merkelig utsagn fra de fleste partier..

edit: så ikke at det var 2 sider, beklager gjentakelsen.

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Hvis du ønsker å bygge på din egen garasje på din egen tomt må du vel igangsette ti byråkrater bare for å få godkjenning av kommunen til å bygge din egen garasje på din egen tomt.

Om det virkelig er noe du tror, så aner jeg ikke hvordan du kan bli tatt seriøst.

Hvilken kulturarv? Den vi mistet etter slaget ved Hastings? Eller den vi konstruerte rundt 1870?

Hvordan i helvete noen klarer å sidestille Koranen og Mein Kampf er for meg ett stort spørsmål. Det er morsomt at slike som burde kysse skoene til yttringsfriheten samtidig prøver å ta kvelertak på den. Koz at de har så korte armer da!

Haha. Nazihore og rasist-kødd blir nok å ta det litt langt, men du har tråkket på en del tær i løpet av din fartstid her. At du har fått slike ord etter deg forundrer meg ikke, synd det er en så stor inflasjon på de ordene at de ikke betyr en dritt lenger.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Framstegspartiet vil som kjent bruke mykje meir av oljepengane enn det vi gjer i dag

Hvor har du det fra? Hvis jeg ikke husker feil vil de bruke kun en ørliten del av overskuddet fra oljefondet.

Korleis er det mogleg å bruke so mykje meir av oljepengane når vi på langt nær har arbeidskraften som må til for å bruke dei?

Fordi vi bl.a. kan bruke utenlandske firmaer for å f.eks. bygge vei, for å hindre en overopphetet norsk økonomi.

Lenke til kommentar
Par ting som slår meg med denne artikkelen. For det første er det fra Dagbladet. Det Dagbladet skriver om FRP er det en god tommelfingerregel å ignorere. Men det er ikke noe argument i seg selv.

Udnæs sier jo klart og tydelig at det ikke er menneskene som er muslimer han har noe i mot, men det er islam. Og det forstår jeg godt. Er det ikke lenger lov til å være kritisk mot Islam som religion uten å bli stemplet og hauset som rasist?

Det værste jeg vet er folk som skal stemple alt og alle som rasister. Dere er en fare for ytringsfriheten!

Veldig enig med deg. Hvis det er rasisme å være kritisk til noe som dette (ja, jeg vet det er ekstremt, men uansett..) så kan man gjerne kalle meg rasist.

Se filmen hos Youtube

Jeg er uenig i at Islam skal forbys, men jeg mener at det må bli slutt på at det ikke skal være lov å kritisere religioner, tradisjoner og kulturer uten å bli kalt rasist.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Jeg er uenig i at Islam skal forbys, men jeg mener at det må bli slutt på at det ikke skal være lov å kritisere religioner, tradisjoner og kulturer uten å bli kalt rasist.

Og dette vil de at barna skal få inn fra barnehagen:

Se filmen hos Youtube

Det skulle heller ikke forundre meg om mine skattepenger går til å betale det programmet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hvordan i helvete noen klarer å sidestille Koranen og Mein Kampf er for meg ett stort spørsmål.

Har du i det hele tatt lest noe av Koranen og Hadith? Likhetene går ut på at i Nazismen er Ariere overmennesker, mens i Islam er muslimer det samme, begge hater jøder. Anbefaler deg å lese gjennom ulike kritiske kilder angående praksisen i Islamske stater, under Sharia fra Muhammeds nye religion ble til og fram til moderne tider. Hvis ikke det fører til at du forstår hvorfor disse FRP-medlemmene i Kristiansand sammenligner Mein Kampf med Koranen, vil du naturlig nok aldri forstå sammenligningen.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Om det virkelig er noe du tror, så aner jeg ikke hvordan du kan bli tatt seriøst.

Var et forsøk på å sette det på spissen. Det jeg vil frem til er at vi har unødvendig mye byråkrater i dette landet. Men om du ikke tar meg seriøst så kan jeg fortsatt sove godt om natten. Prøv å se poenget i det jeg skriver, eller hva?

Hvilken kulturarv? Den vi mistet etter slaget ved Hastings? Eller den vi konstruerte rundt 1870?
Det er ikke min jobb å lære deg norsk historie.

Hvordan i helvete noen klarer å sidestille Koranen og Mein Kampf er for meg ett stort spørsmål. Det er morsomt at slike som burde kysse skoene til yttringsfriheten samtidig prøver å ta kvelertak på den. Koz at de har så korte armer da!
Vanskelig å sammenligne Koranen og Mein kampf, blir som å sammenligne epler og appelsiner. Enig med deg der.
Lenke til kommentar
Vanskelig å sammenligne Koranen og Mein kampf, blir som å sammenligne epler og appelsiner. Enig med deg der.

Har du lest noen av dem?

Lenke til kommentar

Har du lest noen av dem?

Ja, har du?

Lenke til kommentar

Har du lest noen av dem?

Ja, har du?

Ganske lite desverre, men tror det er mange som uttaler seg som ikke vet hva de egentlig omtaler, men baserer seg på hva de har hørt fra andre. Skam på dem.

Lenke til kommentar
Har du i det hele tatt lest noe av Koranen og Hadith? Likhetene går ut på at i Nazismen er Ariere overmennesker, mens i Islam er muslimer det samme, begge hater jøder. Anbefaler deg å lese gjennom ulike kritiske kilder angående praksisen i Islamske stater, under Sharia fra Muhammeds nye religion ble til og fram til moderne tider. Hvis ikke det fører til at du forstår hvorfor disse FRP-medlemmene i Kristiansand sammenligner Mein Kampf med Koranen, vil du naturlig nok aldri forstå sammenligningen.

Skal vi trekke inn Jødene og da, siden de ser på seg selv som guds utvalgte?

For en suppe.

Jeg vet godt at det er helvete i flere muslimske land. Sharia er forkastelig. Hvorfor tror du så mange av de flykter fra hjemlandet sitt? Fordi de vil invadere norge og muslimifisere det? Drive lobbyvirksomhet slik at de kan presse frem sharialovene i Norge òg?

Det er ikke min jobb å lære deg norsk historie.

Neinei. Skulle ønske noen kunne gjøre det. Jeg har alltid lurt på hvordan den ser ut.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Haha. Nazihore og rasist-kødd blir nok å ta det litt langt, men du har tråkket på en del tær i løpet av din fartstid her. At du har fått slike ord etter deg forundrer meg ikke.

Hvilken tær har jeg tråkket på? Skal man ikke kunne si si ærlig mening av redsel for konsekvensene? Trodde det var det vi hadde forumer som Diskusjon.no til :)

Lenke til kommentar
Haha. Nazihore og rasist-kødd blir nok å ta det litt langt, men du har tråkket på en del tær i løpet av din fartstid her. At du har fått slike ord etter deg forundrer meg ikke.

Hvilken tær har jeg tråkket på? Skal man ikke kunne si si ærlig mening av redsel for konsekvensene? Trodde det var det vi hadde forumer som Diskusjon.no til :)

Det at du ville "ha ut de innvandrerne som er brune i huden" er vel kanskje sånn som kan tråkke noen på tærne. Du må selvsagt gjerne mene hva du vil, men du kan ikke føle deg urettferdig behandlet når folk forteller deg hva de syns om dine meninger, heller.

Lenke til kommentar

Det at du ville "ha ut de innvandrerne som er brune i huden" er vel kanskje sånn som kan tråkke noen på tærne. Du må selvsagt gjerne mene hva du vil, men du kan ikke føle deg urettferdig behandlet når folk forteller deg hva de syns om dine meninger, heller.

Det har ikke noe å si hva folk synes og mener, personagrep er ikke tillatt for forumet, så enkelt er det. Hold dere til reglene elle lavære og poste!

Anti-rasistene har selv vannet ut rasist-begrepet i saker som Obiora-saken, han der som ble slått ned i parken og et utallig andre saker. Er nesten sånn at man lurer på om det ligger en agenda bak.

Anti-rasistene er fæle mennesker, ikke nødvendigvis pga, deres ståsted, men pga. deres metoder. De manipulerer og forteller sine egne sannheter som ikke står i stil med den virkelige sannhet... De er patetiske spør du meg!

E: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Det at du ville "ha ut de innvandrerne som er brune i huden" er vel kanskje sånn som kan tråkke noen på tærne.
Hvorfor er de eneste på forumet som nevner hudfarge de som prøver å stemple andre som rasister? Og utsagnet du prøver å tillegge noen her har jeg ikke sett noen komme med.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...