Gå til innhold

RefreshRate Fix for ATi Radeon kort

rvenes

Anbefalte innlegg

Hallois...

Har eit Radeon 9700 pro kort bygget av ATI....

Sliter litt med refreshraten...

Har testa RefreshLock, ReForce, RageEITellerANNA...

Får ikkje den refreshraten eg vil.

Eg vil ha:

800*600 160hz

1024*768 130hz

1280*960 100hz

1600*1600 85hz

Og jada, skjermen tåler det, for det gjikk bra når eg hadde GeForce kortet. Skjermen er ein Sony G420 19" CRT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RivaTuneren funker vell også til dette.

Hvis det ikke funker, og du har de aller nyeste driverne kan det hende du må rulle tilbake et hakk. Men mer Hz en 60hz er verdt det lille ytelses tapet du får! Sia det er et 9700 kort nekter jeg å tro du mister så mye ytelse at du merker noe uanz :wink:

Lenke til kommentar

Helt enig med deg 8)

Lurer egentlig litt på om jeg skal bytte til 800-600 oppløsningen i windows for da får jeg 144Hz, mens jeg i 1024 bare får 100Hz. Bare og bare 100Hz er vell mer en nok. Men det virker litt vilt med 144 :lol:

Btw: får du det til å funke med RivaTuner?

Lenke til kommentar

Riva? er ikkje det til nVidia kort da?

RivaTuner is the most powerful tweaking utility for NVIDIA display adapters running under Windows 98  / Windows 98 SE / Windows ME / Windows 2000 and Windows XP. The purpose of this utility is to give you access to all the undocumented features of the Detonator drivers. All versions of the Detonator drivers have a lot of undocumented registry entries. Some of them don’t affect anything, but there are some that are very useful. In general, they cannot give you big performance boost but they can improve image quality and solve some compatibility problems. RivaTuner will help you to change all undocumented registry entries. It supports all versions of Detonators drivers starting from Detonator 2.08 under Windows 98 / Windows 98 SE / Windows ME (Detonator 5.08 or higher under Windows 2000 / Windows XP).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...