Gå til innhold

Kjøpe 450D på ebay.lurt?

Anbefalte innlegg

God sommer til alle på forumet!

Har kommet tilbake fra ferie og tenkte jeg skulle delta i forumet igjen!

Nå til saken..som i tidligere emner så har jeg planer om å kjøpe Canon Eos 450D. Så kommer jeg hjem fra ferie og kameraet-kiten har gått ned 1000 kr..

Interessen for å kjøpe stiger!Men så tok jeg meg en tur på ebay og der ser jeg at kameraet ligger på 3600kr på det billigste! Fantastisk tenker jeg, men er det så fantastisk som jeg tror? Mister jeg garantien visst jeg handler på en plass som ebay.

Blir det mye i frakt? Kan jeg stole på ebay ?? Har endel venner som har handlet kamera,mobiler og annet elektronisk utstyr. De har ikke hatt noen problemer. Skal jeg vere litt skeptisk til dette fantastiske tilbudet på ebay??

Takk for svar! Og fortsatt god ferie!:p

Mvh Riffe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister norske forbrukerrettigheter ved kjøp fra selgere i utlandet. Frakten er nok ikke mye på et DSLR, 3-400 maks vil jeg tro. Du skal ta forhåndsregler med Ebay, kjøp fra personer med mange, og jeg mener mange positive tilbakemeldinger.

Om tilbudet virker for godt til å være sant (markert billigere enn alt andre like kameraer) så er det ofte det. Kamera, telefoner og lignende er populære svindelvarer, så her må en være ekstra obs på hvem en velger å kjøpe fra. Kanskje noen andre kan lenke til noen nyttige guider som gir en oversikt over punkter en kan følge for å sikre seg så godt en kan for svindel på Ebay.

Lenke til kommentar
Du mister norske forbrukerrettigheter ved kjøp fra selgere i utlandet. Frakten er nok ikke mye på et DSLR, 3-400 maks vil jeg tro. Du skal ta forhåndsregler med Ebay, kjøp fra personer med mange, og jeg mener mange positive tilbakemeldinger.

Om tilbudet virker for godt til å være sant (markert billigere enn alt andre like kameraer) så er det ofte det. Kamera, telefoner og lignende er populære svindelvarer, så her må en være ekstra obs på hvem en velger å kjøpe fra. Kanskje noen andre kan lenke til noen nyttige guider som gir en oversikt over punkter en kan følge for å sikre seg så godt en kan for svindel på Ebay.

Ja det nå bra dumt at man mister garantien men er det ofte det er noe galt med et kamera du kjøper?Kan man ikke gå i en lokal butikk og få fikset dette for noen lapper?

Har ikke lyst å bruke 6000 kroner på ett kamera heller:Ps

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Du mister vel ikke garantien, du har jo internasjonal garanti?

Jeg har kjøpt mye over ebay og det absolutt meste har vært bra til flott. Men du tar jo alltid en sjanse, og det er surt hvis den sjansen skal koste deg 4-5000 tusen liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...