Gå til innhold

HJELP! Problemer med min xbox 360!

Anbefalte innlegg

Idag kjøpte jeg meg forza motorsport 2 til min xbox. Jeg satte spillet inn i konsollen slo på tv'n, men ingenting skjer :( . Jeg løftet xboxen og hørte en ekkel lyd fra "dvd rommet". Plutselig lyste det 4 røde lys rundt av/på knappen. Jeg skyndet meg og tok ut spillet, og der var det en ripe som gikk alvveis rundt platen :ohmy: . Hva er galt, hvorfor skjer ingenting når alt er koblet opp rett? Er det noe galt med xboxen eller bare av kabelen?

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du løftet Xboxen ja :) Med spill i, det er som å spille russisk rullett med kuler i alle kammer. Det står i manualen at du ikkje skal vri og vende på konsollen med spill i. Men disse 4 røde lysene..sjekk at strømkabelen står skikkelig i bak i boksen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Feil, feil, feil.

Fra Microsoft sine supportsider, hvor du bl.a. finner potensielle løsninger:

Xbox 360: One red light flashes on the Ring of Light

Xbox 360: Two red lights flash on the Ring of Light

Xbox 360: Three red lights flash on the Ring of Light

Xbox 360: Four lights flash red on the Ring of Light

Siste er da den aktuelle, og det er at A/V-kabelen ikke er skikkelig inne:

This issue may occur for one of the following reasons:

• The audio-visual (AV) cable is not connected correctly or plugged into the Xbox 360 console.

• The console is not detecting the cable.

This issue does not occur if the AV cable is plugged incorrectly into a television, a stereo, or a VCR.

Lenke til kommentar
Feil, feil, feil.

Fra Microsoft sine supportsider, hvor du bl.a. finner potensielle løsninger:

Xbox 360: One red light flashes on the Ring of Light

Xbox 360: Two red lights flash on the Ring of Light

Xbox 360: Three red lights flash on the Ring of Light

Xbox 360: Four lights flash red on the Ring of Light

Siste er da den aktuelle, og det er at A/V-kabelen ikke er skikkelig inne:

This issue may occur for one of the following reasons:

• The audio-visual (AV) cable is not connected correctly or plugged into the Xbox 360 console.

• The console is not detecting the cable.

This issue does not occur if the AV cable is plugged incorrectly into a television, a stereo, or a VCR.

Ja men har jo plugget den ordentlig inni. Kan det være at kabelen er ødelagt. Har en litt gammel tv også, så bruker scart kontakt, kanskje det er den?

Du løftet Xboxen ja :) Med spill i, det er som å spille russisk rullett med kuler i alle kammer. Det står i manualen at du ikkje skal vri og vende på konsollen med spill i. Men disse 4 røde lysene..sjekk at strømkabelen står skikkelig i bak i boksen.

Kan vel ikke hvere dette som gjør at det ikke skjer noe på tv'n. Lyser forresten vanlig på xboxen nå, men fortsatt ingenting som skjer på tv'n...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Kan vel ikke hvere dette som gjør at det ikke skjer noe på tv'n. Lyser forresten vanlig på xboxen nå, men fortsatt ingenting som skjer på tv'n...

Nei, men der har du forklaringen på ripen :)

Har du prøvd å ta ut og sette inn video kabelen på nytt?

Lenke til kommentar

Nei, men der har du forklaringen på ripen :)

Har du prøvd å ta ut og sette inn video kabelen på nytt?

Ja, men nå fant jeg ut problemet. Utrolig lettelse. Ironisk nok stod hdmi kabelen min på hdmi isteden for tv :p . Ble veldig glad når jeg fannt det ut :yes: . Takk for all hjelp :thumbup: .

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg påstod at den ene hadde mere problemer enn den andre, men begynner og bli lei av teite kommentarer i poster til folk som har problemer. start en egen tråd og ta det opp istedet for å fylle opp andres poster med indirekte kommentarer om at det andre eier suger. selv om du ikke liker noe så er det noe andre foretrekker. Som sagt jeg har begge deler og er godt fornøyd med begge.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...