pierce007 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Kjører WHS og 2 laptoper. WHS brukes for å laste ned og streame filmer, musikk etc etc, men skal og stå for backup av laptopene. Jeg ønsker og å kunne evt partisjonere laptopene i fremtiden, ta backup, klone disken etc. Sett på Paragon og Acronis sine programmer. Hvilke er best og anbefales? Og vil det være best hensiktsmessig å installere denne på den ene laptopen, eller på WHS? Dog hørt at det bør installeres minst mulig på en slik server? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Må si at jeg har problemer med og forstå hva du vil oppnå med en slik løsning. WHS tar jo backup av hele maskinen din. For partisjonering av laptopene kan du jo se på gratis programet Gparted. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Må si at jeg har problemer med og forstå hva du vil oppnå med en slik løsning. WHS tar jo backup av hele maskinen din. For partisjonering av laptopene kan du jo se på gratis programet Gparted. Mulig dårlig forklart, eller at jeg kanksje selv ikke har helt forstått hva jegs elv vil...hehe Men skulle feks laptopen ta kvelden og jeg må da installere alt på nytt, vil jo et slikt program kunne redde meg. Ved å feks klone eller noe slikt? Da er det jo bare å restore og vips er laptopen up and going igjen. Slipper å installere alt på nytt. Er ikke det riktig da...? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Joda, det har du helt rett i. Men hvorfor vil du bruke penger på noe slik når du allerede har backup liggendes på WHS maskinen? Kanskje du ikkje helt har forstått hvordan denne virker? Eller ønkser du en dobbel sikring? Vist du har backup av hele leptopen liggendes på WHS og du skulle få ett havari på laptopen kan du barre sette restore cd'n som følger med WHS. Så kobler du deg til nettverket via kabel og følger instruksene som kommer eterhvert på laptopen. Du kan jo selvsagt velge fra hvilken dag du skal hente frem backup. Personlig har jeg laget en helt fersk installasjon med kun dei aller viktigste funksjonen manuellt som jeg bruker som ett utgangspunkt når jeg kjører restore. Har jo også backup fra hver dag hvor alle mine programer,instillinger etc som jeg kan bruke. Hvilken jeg velger er avhenging av hva som forårsaket problemene. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 gparted for partisjoneringen. og en av disse for "ghosting" http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_cloning#...Source_software Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå