ivarhoff Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg er ganske forvirra når det gjelder codec`er for å spille av divX. Jeg synes det er masse rot og problemer når jeg installerer codec`er og spiller av filmer. I tillegg er det masse motstridende uttalelser om emnet. 1. Er det et eller annet felles register i Windows der alle codec`ene legger seg? Hvordan fungerer codec`er i forhold til forskjellige spillere? Vil spillerne automatisk hente informasjon om installerte codec`ene eller må man installere codec`er for ulike spillere? 2. Hvilke bør man ha? Nimo og Xvid virker ganske kjente. Er det lurt å ha bundle-pakker? Er noe av dette overlappende? Hva er det beste stedet å hente codec`er fra? Når jeg har installert f.eks xvid, så har Media Player plutselig begynt å spille filmer opp-ned. Og ofte prøver Media Player å laste ned codec`er selv, men det blir alltid "error in downloading codec". Må man restarte Windows etter å ha installert codec`er? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 1. Er det et eller annet felles register i Windows der alle codec`ene legger seg? Hvordan fungerer codec`er i forhold til forskjellige spillere? Vil spillerne automatisk hente informasjon om installerte codec`ene eller må man installere codec`er for ulike spillere? 2. Hvilke bør man ha? Nimo og Xvid virker ganske kjente. Er det lurt å ha bundle-pakker? Er noe av dette overlappende? Hva er det beste stedet å hente codec`er fra? Når jeg har installert f.eks xvid, så har Media Player plutselig begynt å spille filmer opp-ned. Og ofte prøver Media Player å laste ned codec`er selv, men det blir alltid "error in downloading codec". Må man restarte Windows etter å ha installert codec`er? 1. Last ned Gspot. Der kan du se en liste over alle codecs som er installert og i hvilken fil de ligger. Spillerne henter automatisk info om hvilke codecs som er installert, mao en installasjon holder for alle spillere. 2. Nimo er enkelt og greit, men resultatet har vært litt forskjellig. Har personlig ikke så gode erfaringer med nimo... ffdshow eller divx5 og xvid burde holde til det meste. AC3 lydcodec kan også være greit å ha Lenke til kommentar
Resus Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Når det gjelder Nimo Codec Pack så har jeg hatt store problemer med den når jeg har lagt inn Basic eller Full. Uninstaller Nimo, bruk gspot som nevnt over å legg inn kun de codecene og filterne du trenger. (Fra Nimo) (Jeg får spillt av stort sett alt med kun Divx 5.03, Xvid, AC3 codecer intallert. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Etter at jeg innstallerte DivX Total Pack så har jeg ikke hatt et eneste problem. Den spiller alt jeg har klart å finne av filmsnutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå