Lars Vegas Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Har 2stk 512MB ddr-dimm PC-2100 brikker på et Asus E7V-266E hovedkort.(CPU-MAD 1500+) Kjørte igang installasjon av Win98 og la inn nyeste VIA drivere og Nvidia drivere til skjermkortet( GF3 Ti200 MSI), men hver gang så låste det seg midt i 3DMark testen. Prøvde å forandre GPUdrivere og VIA-drivere men ingen ting hjalp. Fikk merkelige feilmeldinger og bluscreens. Så fikk jeg høre at alle microsoft's 32-bit opperativsystemer ikke støtter mere enn 512MB RAM. Så jeg tok ut den ene brikken og reformaterte. Da virket alt perfekt. Noen som har noe peiling på dette. Kan jeg bare like godt selge den ene brikken?? Eller er det noen måte å få utnyttet all RAM'n på?? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Quote: On 2002-01-14 02:46, Lars Vegas skrev:Har 2stk 512MB ddr-dimm PC-2100 brikker på et Asus E7V-266E hovedkort.(CPU-MAD 1500+) Kjørte igang installasjon av Win98 og la inn nyeste VIA drivere og Nvidia drivere til skjermkortet( GF3 Ti200 MSI), men hver gang så låste det seg midt i 3DMark testen. Prøvde å forandre GPUdrivere og VIA-drivere men ingen ting hjalp. Fikk merkelige feilmeldinger og bluscreens. Så fikk jeg høre at alle microsoft's 32-bit opperativsystemer ikke støtter mere enn 512MB RAM. Så jeg tok ut den ene brikken og reformaterte. Da virket alt perfekt. Noen som har noe peiling på dette. Kan jeg bare like godt selge den ene brikken??Eller er det noen måte å få utnyttet all RAM'n på?? Win98/Me får problemer med å adressere mer en 512MB RAM. Win NT4, NT5, XP takkler langt større mengder RAM. Jeg er ikke sikker på hvor mye, men et par GB er det sikkert. Linux støtter mage GB, 8 ? Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Tviler litt på at linux støtter 8gb, en 32bits CPU og kun den vil få problemer med mer 4GB ram, det ligger mao. en lite begrensning i hardware på det som overgår 4gb Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Lars: Fra personlig erfaring så utnytter win2k mye ram (-og ellers bra hardware) jæ**i godt! Kommer andri til å gå tilbake til win98... forskjellen var helt vannvittig, i forhold til å oppradere hardware'n for masse penger... Selv bruker jeg 512mb cas2 ram fra winbond, selv om d er SD og ikke DDR så holder jeg kompisa'n som har DDR og win98... :smile: Liker du ikke win2k, kan sikkert XP være en nødløsning....(NT basert slik som win2k) Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Win95,98 og me takler ikke mer enn 512 ram. Oppgrader OS eller selg brikken. Lenke til kommentar
eirikg Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Trenger faktisk en 512mb ddr-ram brikke akkurat nå (bygger pc) Hvor mye skal du ha for brikken?...jeg kan betale frakten =) Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Windows XP / Win2k takler en gb ram helt fint... win98 gjør IKKE... btw. Jeg kunne oxo vært interisert i brikken om du ikke har råd til OS oppgradering :?: Lenke til kommentar
Lars Vegas Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Takk for god hjelp, bra at det fremdeles finnes seriøse forumer som ikke bare komer med svada svar :smile: Jeg har 2 kjøpere på brikka alt så jeg blir nok kvitt den alt. Kommer til å tjene godt på den også, siden jeg fikke en extra av nettbutikken jeg handlet i!! :smile: RAM prisen har jo gått opp i tillegg :smile: :smile: Hvis det ikke blir en format og win2k på meg da... [ Denne Melding var redigert av: Lars Vegas på 2002-01-16 01:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå