kulneff Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har forsøkt å koble Macbooken til PS3´en for å overføre noen filmer uten å lykkes...(ja, jeg vet jeg kan bruke en ekstern harddisk, men disse filene er på over 4gb, og å overføre dem via WLAN tar litt for lang tid). Noen som vet hvordan jeg må sette dette opp? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 nettverkskabel + http://www.nullriver.com/products/medialink dette programmet.. start opp programmet og alt funker fint.. Usikker på om tversity funker på mac.. men overnevnte gjør hvertfall det. Lenke til kommentar
kulneff Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) EDIT: Det fungerte fint, takk for tipset!!! Endret 21. juli 2008 av kulneff Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Altså, jeg kan installere et program på PCen, så kan jeg kople PS3 til PC med en vanlig tp/nettverkskabel? (Windows XP) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 stemmer det.. altså programmet muliggjør fildeling og streaming fra pc til ps3.. ERGO bruke ps3 som mediacenter, noe som etter min mening er halve vitsen med maskinen Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men det programet som han linket til fungerer jo bare på Mac slik jeg forso det. Link til noe som fungerer på XP? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Tversity(google) også fungerer jo Windows media player(denne har du jo på pcen fra før regner jeg med) utmerket.. . på WMP gjør du slik: Bibliotek -> Mediedeling -> del mine medier Da kommer det automatisk opp WMP inne på ps3en om du ikke har brannvegger som lager helvete. TVersity er ganske selvforklarende og trenger ikke stort mer enn en installasjon for å fungere. Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Nice, skal teste litt senre. Men for the record, kan jeg ha en enkelt nettverkskabel mellom PS3 og PC? Eller må jeg innom ruteren for å få dette til å fungere? Hvis ja, så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det, da jeg har en Speedtouch ruter og splitter. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) det der er jo et adsl-modem ikke en router, du må kjøpe deg en switch eller en router.. en switch koster 2-400kroner.. ps: du kan altså ikke koble pcen og ps3 direkte sammen, da må du ha to nettverkskort i pcen, pluss at det er et helvetes styr å sette opp, kjøp router eller switch Endret 22. juli 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Har faktisk to nettverkskort i PCen, så jeg får prøve å google litt for å se hvordan jeg går frem før jeg eventuelt kjøper ruter eller switch. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 lykke til, ligger noen guider på diverse ps3 forum.. men ville jo absolutt anbefale deg å kjøpe switch.. denne har jeg bare i 8porters versjon for eksempel, koster ingenting swiiiiiitch fra komplett Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Var jo ren plug & play, eneste jeg måtte gjøre var å trykke på "start media server". Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Sliter med å finne media server... Er koblet til med både cabel og wifi. Får tilbkobling noen gonge, ser noen episoder av Dexter, og så er tilkoblinga plutselig forduftet Problemfixes how? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå