Gå til innhold

Overføre filmer via nettverkskabel?

kulneff

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å koble Macbooken til PS3´en for å overføre noen filmer uten å lykkes...(ja, jeg vet jeg kan bruke en ekstern harddisk, men disse filene er på over 4gb, og å overføre dem via WLAN tar litt for lang tid).

Noen som vet hvordan jeg må sette dette opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tversity(google) også fungerer jo Windows media player(denne har du jo på pcen fra før regner jeg med) utmerket.. .

på WMP gjør du slik: Bibliotek -> Mediedeling -> del mine medier

Da kommer det automatisk opp WMP inne på ps3en om du ikke har brannvegger som lager helvete.

TVersity er ganske selvforklarende og trenger ikke stort mer enn en installasjon for å fungere.

Lenke til kommentar

Nice, skal teste litt senre. Men for the record, kan jeg ha en enkelt nettverkskabel mellom PS3 og PC? Eller må jeg innom ruteren for å få dette til å fungere? Hvis ja, så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det, da jeg har en Speedtouch ruter og splitter.

230494.jpeg

230495.jpeg

Lenke til kommentar

det der er jo et adsl-modem ikke en router, du må kjøpe deg en switch eller en router.. en switch koster 2-400kroner..

ps: du kan altså ikke koble pcen og ps3 direkte sammen, da må du ha to nettverkskort i pcen, pluss at det er et helvetes styr å sette opp, kjøp router eller switch

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...