Gå til innhold

Ny bærbar, ca 10k, noe spilling...


Anbefalte innlegg

Min bærbare har passert 1 år og 6 måneder og tiden er inne for å se etter noe nytt. Pcen jeg har i dag er en Toshiba Satellite P100-208 T5500 (1,66) 17"W/2048MB/200GB med et Nvidia Geforce GO 7600 512 MB DDR2 skjermkort. Fungerer greit, men etter ett fall i bakken har jeg fått en sprekk i skjermlokket, høyttalerne fusker en gang i blant, og tenker nok at pcen har sett sine bedre dager.

 

Denne pcen er en desktop erstatter og hovedbruken er internett, office, bilde behandling. Men jeg liker å kunne spille ett spill eller to en gang i blant. De spillene jeg bruker nå er bl.a Medal Of Honor Airborne, Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Anno 1701 med noen fler. Dette er ikke de mest krevende spillene som finnes, men Airborne hakker på pcen jeg har i dag.

 

Har sett på noen nye bærbare, og må si jeg foretrekker Toshiba.

 

Har funnet følgende pcer som er innenfor budsjett:

 

Toshiba Qosmio G40-111 C2D T7250 17"WXGA+ 2GB 320GB GF8600 GT = 9.995 kroner

 

Toshiba X200-21C C2D T7500 HD-DVD 17"WSXGA 2GB GF8600 GT 320GB = 10.995 kroner

 

andre pcer jeg har sett på er:

 

HP Pavilion DV9687EO C2D T7500 17 WXGA+ 4GB 320GB GS8600 GS = 8.995 kroner

 

HP Pavilion DV9790 C2D T7700 17"WXGA 4GB 500GB GF8600 GS = 9.695 kroner

 

Den siste her ser jo utrolig bra ut da, med 500 GB diskplass, GF8600 GS med 512 MB minne, 4 GB RAM etc etc. Noen som har andre forslag, og eventuelt tanker om hvordan HP pcene er i forhold til Toshiba.

Pcen vil i 90% av tiden kun brukes her hjemme, siden jeg har en annen bærbar til reise.

 

En pc som ikke bråker all verden er en fordel.

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger, og tenker jeg bestiller i løpet av kvelden om jeg får noen fornuftige svar her...

 

edit:

 

Denne her ser jo også lovende ut, med den nye T8xxx serien (45nm) og Blu-Ray spiller:

 

HP Pavilion DV9842 C2D T8100 Blu-Ray 17"WXGA 4GB 500GB GF8600 HDMI = 10.495 kroner

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville sett på: multicom jhl 90

 

multicom M860 Dog litt dyrere enn ditt budsjett, men absolutt verdt en titt

 

Så jo bra ut, men de har bare 15" skjerm. Skal ha 17".... og budsjettet er max 11.000 kroner med frakt og alt mulig. (akkurat det jeg får utbetalt for overtiden sist uke :p )

 

Ingen med erfaringer rundt HP Pavilion pcene? finner jo ikke ett eneste anmeldelse på google....

Det frister faktisk å satse på HP i denne omgangen.

Lenke til kommentar

Ikke lett å velge her, men er det veldig stor forskjell på 8600M GT og GS kortene?

Ser at Toshiba bruker GT versjonen på sine pcer, men de har dårligere prosessor, mindre RAM og mindre disk plass.

 

Vil et GT kort likevel veie opp for alt dette, med hensyn til at jeg ikke skal spille de råeste grafikk spillene som finnes?

Lenke til kommentar

om du trenger GT eller GS kommer veldig an på hvilke spill du faktisk skal spille. hvis du ikke skal spille tyngre enn css for eksempel holder det med et GS kort i de fleste tilfeller, men skal du spille spill som cod4 er det nok ikke dumt med et GT.(brukte css og cod4 som eksempel fordi jeg har litt erfaring med begge på 8600GS)

 

uansett vil jeg mene Toshiba X200-21C C2D T7500 HD-DVD 17"WSXGA 2GB GF8600 GT 320G er det beste kjøpet utifra speksene, vet ikke om tastaturet er like smooth som HP Pavillion modellene, og kontrasten på skjermen står det vel heller ingen ting om :hmm:

 

uansett, lykke til med valget ;)

Lenke til kommentar
Alle kortene du har nevnt, eller lurer på hvordan yter kan du lete deg litt fram til i den lista her..

 

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

 

8600GT > 8600GS > 7600GO ihvertfall :)

 

Den listen var bra. Men på Toshiba sine sider står det dette om skjermkortet X200-21C pcen:

 

produsent : NVIDIA®

type : NVIDIA® SLI dual GeForce® 8600M GT med støtte for TurboCache®-teknologi

minne : 512 MB dedikert VRAM (opptil 2303 MB totalt tilgjengelig grafikkminne ved hjelp av TurboCache™-teknologi med 4 GB systemminne)

minnetype : DDR Video RAM (kombinert resp. DDR-video-RAM og DDR-systemminne)

 

Er det SLI oppsett på denne pcen, eller betyr det bare at den KAN kjøre SLI? Ble ikke så klok av det som sto der...

Lenke til kommentar
om du trenger GT eller GS kommer veldig an på hvilke spill du faktisk skal spille. hvis du ikke skal spille tyngre enn css for eksempel holder det med et GS kort i de fleste tilfeller, men skal du spille spill som cod4 er det nok ikke dumt med et GT.(brukte css og cod4 som eksempel fordi jeg har litt erfaring med begge på 8600GS)

 

uansett vil jeg mene Toshiba X200-21C C2D T7500 HD-DVD 17"WSXGA 2GB GF8600 GT 320G er det beste kjøpet utifra speksene, vet ikke om tastaturet er like smooth som HP Pavillion modellene, og kontrasten på skjermen står det vel heller ingen ting om :hmm:

 

uansett, lykke til med valget ;)

 

Grafikkmessig så tror jeg at jeg valgte riktig pc med å kjøpe Toshiba X200-21C, for den har faktisk to GF8600GT kort som kjører i SLI oppsett. Og ut i fra Mobile Graphics Cards - Benchmark List så kommer 8600M GT Sli på en 21 plass, mot 42 plass på enkelt GT kort og 46 plass på enkelt GS kort.

 

Så denne pcen burde vel kunne greie det meste av spill for øyeblikket.

 

sli001b.jpg

 

sli001a.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...