HeidiMatre Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei! Jeg har internett via CanalDigital, med sikkerhetspakkek fra F-Secure. I den senere tid, kanskje 6-7 uker, har maskinen slått seg av under den daglige virusscanningen. Jeg avinstallerte programmet og installerte på nytt, men dette hjalp ikke. I hvert fall har problemet kommet tilbake (husker ikke om det funket noen dager før det ble problem igjen...) Har forsøkt flere online virusscannetjenester, og det samme skjer - maskinen slår seg av. Dvs jeg klarte å gjennomføre en fra Sympatec. Den fant 5 filer med Trojan.Wimad eller noe sånt. Fikk sletta 3 filer, men de to siste befant seg i C:\$Recycle.Bin, og den mappa fant jeg ikke på maskinen, så de har jeg ikke fått sletta. Er det fordi jeg har virus at maskinen slår seg av, og i så fall, hvordan løser jeg det, når den bare slår seg av under scanningen? Hvordan kommer jeg utenom dette problemet og får slettet de infiserte filene? En på Canal Digital nevnte at det kunne være et problem med RAM-minnet i maskinen, men hvordan i alle dager finner jeg ut om det kan være det? Har som dere skjønner lite peiling på dette.. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hvis det er malwarerelatert, kan du følge denne veiledningen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Hvis malware ikke er problemet, blir det mer feilsøking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå