Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Konstant blåskjerm på oppstart. [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei.

Det ble tordenvær og jeg måtte dra ut kontakta til dataen og modemet. Når jeg prøvde å starte opp igjen dataen etterpå fikk jeg konstant blåskjerm og automatisk reboot. Kan det ha noe med tordenværet å gjøre? Ledningene var ute når uværet var her, og den andre dataen i huset som jeg glemte å ta ut ledningene til er like hel.

Jeg dro ut kontakta før dataen ble skrudd av på den vanlige måten om det har noe å si.

Setter pris på svar : )

Etter en ufrivillig formatering og nye drivere så fungerer alt som det skal igjen, men takk for hjelpen! :)

Endret av Tullut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd "Sikkermodus", "Sikkermodus med nettverk" og "Sikkermodus med bare kommandolinjen". Har forresten prøvd å starte opp med siste fungerende innstillinger og, men får blåskjerm allikevel.

For å være mer presis, jeg får blåskjerm på loading screen til Windows.

Edit: Er systemgjenoppretting verdt et forsøk da?

Endret av Tullut
Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre "systemgjenoppretting" på oppstartsmenyen da jeg begynte å bli utålmodig. Slik jeg forsto det var det en oppretting av driverne, men leste kanskje litt for fort.. ._.

Hvertfall, etter formatering så har jeg ikke fått tilgang til internett.

Finner ikke "Lokal tilkobling" på "Nettverkstilkoblinger" heller.

Må det installeres noen drivere? Fant ikke noen driver-CD'er i eksen som fulgte med dataen annet enn til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...