Gå til innhold

Steam + 64bit = kræsj?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt Windows XP 64 bit nå i flere måneder, og jeg sliter med at Steam ikke alltid vil starte ordentlig. Prosessen er igang, men Steam kommer ikke opp, og jeg får ikke startet spill. Så jeg må ta opp Task Manager og avslutte den kjørende Steam prosessen, så starte Steam på nytt, da fungerer det..

Noen som opplever det samme? Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har hatt Windows XP 64 bit nå i flere måneder, og jeg sliter med at Steam ikke alltid vil starte ordentlig. Prosessen er igang, men Steam kommer ikke opp, og jeg får ikke startet spill. Så jeg må ta opp Task Manager og avslutte den kjørende Steam prosessen, så starte Steam på nytt, da fungerer det..

Noen som opplever det samme? Noen som vet hva som er galt?

Steam tar veldig lang tid å starte på Windows Server 2006 x64. Type 2-3 minutter før vinduet kommer frem. Har ikke giddet å google det enda da jeg nesten ikke spiller på Steam, men det kan jo være Steam ikke er glad i 64-bit Windows.

Nå er forøvrig XP 64-bit noe jeg ikke ville anbefalt min verste fiende, men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Du kan jo se om det løses av å se gjennom dette. :-)

Eneste på den programlista jeg hadde installert var K-Lite codec pack. Prøvde å avinnstallere den, men det hjalp ikke. Men så har vel ikke jeg samme problem som OP siden Steam faktisk starter, det tar bare veldig lang tid.

Eirik_FS: Ja det er ikke noe galt med 64-bit i seg selv, men XP 64-bit har endel rare feil og applikasjonsinkompatibiliteter. Vista 64 fungerer bedre etter hva jeg har erfart. Om Vista ikke faller i smak og du har Technet sub eller en annen måte å teste ut Windows Server 2008 på så vil jeg anbefale det. Bruker det selv og fungerer utmerket til spilling. På ressurskrevende spill får jeg faktisk bedre ytelse enn Vista. f.eks Age of Conan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har kjørt Steam på 64-bits XP og Vista, og funker fint på begge. Jeg tror jeg ville sett etter generelle løsninger, og ikke tenkt så mye på at du kjører 64-bits OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...