isbit Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hva er egentlig forskjellen på en person som tror at Allah vil belønne han med 72 jomfruer i paradis om han sprenger seg selv i lufta sammen med en flokk jødiske skolebarn, og en person som tror han mottar fredsmeldinger av aliens fra Alpha Centauri? Er det noen forskjell? Jo, det er det nok. Men hva enn forskjellen er, så er det ikke en forskjell som setter religiøse overbevisninger i et spesielt godt lys i forhold til andre overbevisninger uten krav til beviser. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du må bryte et par fysiske lover om du skal gå til paradis med jomfruene dine, mens det fortsatt er teoretisk mulig å få fredsmeldinger fra Alpha Centauri. Så jeg hadde nok satt pengene mine på sistnevnte. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Trolletråd? Forskjellen ligger vel hovedsakelig i antall folk som tror på det. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Nei, du må ikke bryte fysiske lover. Begge overbevisningene er like latterlige. Urettferdig nok er det bare sistnevnte person som får troen sin latterliggjort offentlig. Det må bli slutt på at vi ikke kan le av religion! Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Nei, du må ikke bryte fysiske lover. Begge overbevisningene er like latterlige. Urettferdig nok er det bare sistnevnte person som får troen sin latterliggjort offentlig. Det må bli slutt på at vi ikke kan le av religion! ? kan vi ikke le av religion? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 syns vi ler av religion hele tiden, jeg. Begynner å bli en stund siden life of brian skapte furore i de tusen hjem. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Nei, ikke uten å bli sett på som frekk. Religion er nemlg noe man skal respektere. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Nei, ikke uten å bli sett på som frekk. Religion er nemlg noe man skal respektere. At religiøse synes jeg er frekk og respektløs tar jeg bare som en hedersbenevnelse men du sikter vell til de 7 dødssyndene og profet tegningene? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Apropos det, sjekk ut Jesus and Mo Irrasjonalitet vil vi nok allid slite med, som James Randi beskriver det "the unsinkable rubber duck"... Men det er lov å håpe på at en får renset opp i all pseudovitenskap og SKAM medisin. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Nei, ikke uten å bli sett på som frekk. Religion er nemlg noe man skal respektere. At religiøse synes jeg er frekk og respektløs tar jeg bare som en hedersbenevnelse men du sikter vell til de 7 dødssyndene og profet tegningene? Ja, for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå