Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er disse switchene noe å vurdere i LAN-sammenheng?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid greit med for mye båndbredde i stede for lite... kommer helt an på hvor stort LAN du tenker. Om det skal være mer eller mindre enn 100 maskiner f.eks.

Hvis det er et stort LAN med mange maskiner ville jeg nok ha kjørt inn noe slikt, spesielt hvis det er mye kopiering fra maskin til maskin som spiser båndbredde.

1Gbps er veldig greit å basere et backbone nett på. Blir dette for tregt så får man heller legge om topologien på nettet/LAN'et.

Det er mitt forslag i hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Jeg og noen venner driver LANet BurnOut og vi har tilfeldigvis planlagt samme nettverket som dere :) Vi varierer i størrelse fra 20-100 personer. Vi kopierer en del imellom bordene go trenger derfor Gb. Har alt kjøpt en 24p Giga switch ifra CNET og må si oss strålende fornøyd med denne. Men vær ops den bråker en del. Nesten like mye som en cisco 48p kanskje litt mer faktisk.

Men den er faktisk managed, uansett om den ikke står oppført som det :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om switcher som er større en 8 porter og har gigabit på alle portene? Helst ikke så dyr :roll:

du kan glemme det....koster like mye som en brukt bil...

Og kjøpe det til 200 personer er bare tull,

ellers så klarer ikke vanlige pcer og unytte det så bortkasta penger..., holder i massevis med 100.

Lenke til kommentar
Noen forslag i dyrere klasse da?

cisco er på toppen sammen med et par andre store, men det koster for å si det mildt, 3com, dlink havner vel og et sted mellom bunn topp.

Bar en liten kommentar, du må IKKE sammenligne 3Com med D-Link! 3Com er høyt oppe på nivået på halvstore og store nett, menst D-Link er mest for små nett. D-Link utstyr har jeg mye dårlige erfaringer med, men 3Com er skikkelig bra utstyr, selv om det ikke slår Cisco! :wink:

Lenke til kommentar
Trenger du såå stor båndbredde på lanet da? Folk burde jo bløi fornøyde med mindre.  8)

Ja, båndbredde blir det ALDRI nok av, spesielt ikke når det er ungdommer som samlest med maskiner og deler mye DivX, mp3 osv! Så ikke sats på noe treigere enn du har råd til!

Lenke til kommentar
Noen forslag i dyrere klasse da?

cisco er på toppen sammen med et par andre store, men det koster for å si det mildt, 3com, dlink havner vel og et sted mellom bunn topp.

Bar en liten kommentar, du må IKKE sammenligne 3Com med D-Link! 3Com er høyt oppe på nivået på halvstore og store nett, menst D-Link er mest for små nett. D-Link utstyr har jeg mye dårlige erfaringer med, men 3Com er skikkelig bra utstyr, selv om det ikke slår Cisco! :wink:

min er stikk motsatt, aksesspunktet var ikke stabilt i de thele tatt, til slutt så ble jeg så forbanna at jeg kasta det i bakken :o , og kjøpe et dlink i steden som funker som en kule.

Ellers så tror jeg dlink funker, vet ikke om 3com er høyere oppe på kvalitet, men samma det. Man kan være uheldige med allt utstyr.

Men skal være enig at det kan se ut som at 3COM er høyere opp, men det er ikke min oppfatning....(ikke to erfaringer er like....)

(forresten hva er grunnen(ene) til at dlink skulle være mye lenger ned....?)

Men Cisco er NR 1...

Ang båndbredde, hvis du skal ha max til hver så vil det jo bli kø ved uplinkene da hvis du har 24 port gig switrch(som koster like mye som en ny bil :o ), hva med et 10gbs backbone :lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...