matsemann81 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Heisann! Nå som ikke alle penga forsvant i ferien så er det påtide med litt morro for mannen i huset. Handlevogn Den inneholder flere alternativer flere steder, så er foreløbig ikke endelig. Målet er å få meg en solid gamer PC som er så støysvak som mulig slik at madammen ikke hører meg, hehe. Jeg har ikke helt klart for meg hvilket kabinett jeg skal velge. Utseende har ikke så mye å si, skal gjemme den under et bord uansett, så støy/lufting er første pri. Om det tilfedligvis er et av de stilrene og ikke for flashy kabinettene i tillegg er bare positivt. Har funnet 3 x Antec (Nine Hundred, P182, Twelve Hundred) og et MIST kabinett (ble anbefalt det av en kompis). Noen som har noen erfaringer med disse? Samme når det gjelder strømforsyning. Føler 1000W er overkill, men kjekt å ha om det blir CrossFire? Eller vil 750W fortsatt holde? Kommer neppe til å putte mye annet ræl i maskinen, har en media PC jeg kan fylle opp med harddisker. Har listet opp 2x CPU, 2x GPU og 2x Skjermer. Jeg går nok for det beste i alle kategoriene, altså E8500 (prisen er så liten blitt nå), HD 4870 og den litt bedre skjermen (mest fordi forskjellen i pris er så liten). Noe jeg har glemt eller noen andre synspunkter? Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Etter å ha travet rundt i noen tråder ser jeg nok at Antec Nine Hundred utgår. "Bråker som et fly" og andre utsagn gjorde sitt Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Det blir nok P182 kabinettet, har funnet mye hyggelig om det her på forumet. Fortsatt meget usikker på valg av strømforsyning, så jeg bumper den ett lite hakk. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det blir nok P182 kabinettet, har funnet mye hyggelig om det her på forumet. Fortsatt meget usikker på valg av strømforsyning, så jeg bumper den ett lite hakk. Velg en Corsair,men 1000 wattern trenger du ikke. 750 watt er nok. Ellers synes jeg oppsettet ditt ser veldig bra ut. Jeg hadde nok kanskje valgt et X48 hovedkort,selv om det ikke har så mye å si. X48 har litt bedre ytelse i Crossfire. Hvis du ikke skal kjøre Crossfire,så kan du like gjerne velge et P45 hovedkort. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Heisann matsemann Trist at du skal kjøre den tråden helt alene, så tenkte kaste meg på. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe siden jeg lurer på mange av de samme spørsmålene selv. men det går jo an og diskutere litt jeg har også vært innom Antec serien når det gjelder kabinetter. Nine hundred ser veldig fint ut på papiret, men jeg har også hørt at det både bråker en del og er litt lite for de store skjermkortene. En PSU 1000 watter kan vel kanskje være litt overkill som du sier, men i motsetning så er det en komponent du kan ha en stund. Når det gjelder skjermkorte har hvertfall jeg falt veldig for 4870'n. For billig til å være et killer kort, så må nesten ha det. E8500 har falt skikkelig i pris og er jo nesten like billig som lillebroren, så det blir nok en sånn. Samsung Spinpoint F1 750'n har jeg hørt masse bra om. Kun positiv kritikk, denne er nok bænkers.. Rammen du har funnet fram er vel den jeg har sett på selv også, hehe, virker bra dette. Men hadde vært flott å fått noen innspill fra noen med litt erfaring fra komponentene edit; dobbel post Endret 22. juli 2008 av Theludders Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Velg en Corsair,men 1000 wattern trenger du ikke. 750 watt er nok.Ellers synes jeg oppsettet ditt ser veldig bra ut. Jeg hadde nok kanskje valgt et X48 hovedkort,selv om det ikke har så mye å si. X48 har litt bedre ytelse i Crossfire. Hvis du ikke skal kjøre Crossfire,så kan du like gjerne velge et P45 hovedkort. Noen spes grunn til Corsair over den andre 750W. Fant en test her på hardware, men synes ingen av de markerte seg spesielt. Corsair er ca 100,- billigere, andre grunner? Føler jeg er for grønn på hovedkort fronten til at jeg kan si så mye, men ser flere har anbefalt dette kortet og at steget opp til X48 ikke er verdt det. Vil gjerne ha muligheten for Crossfire, så om P45 ikke er noe tess til dette så utgår i hvert fall den. Edit: her er kilden for dette Så litt på Asus P5Q Deluxe (anbefalt av HW.no). Ikke rare forskjellen i pris. Noen som vet hva forskjellen er? Og om X48 er verdt det, noen forslag til kort? Endret 22. juli 2008 av matsemann81 Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Heisann matsemann Trist at du skal kjøre den tråden helt alene, så tenkte kaste meg på. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe siden jeg lurer på mange av de samme spørsmålene selv. men det går jo an og diskutere litt jeg har også vært innom Antec serien når det gjelder kabinetter. Nine hundred ser veldig fint ut på papiret, men jeg har også hørt at det både bråker en del og er litt lite for de store skjermkortene. En PSU 1000 watter kan vel kanskje være litt overkill som du sier, men i motsetning så er det en komponent du kan ha en stund. Når det gjelder skjermkorte har hvertfall jeg falt veldig for 4870'n. For billig til å være et killer kort, så må nesten ha det. E8500 har falt skikkelig i pris og er jo nesten like billig som lillebroren, så det blir nok en sånn. Samsung Spinpoint F1 750'n har jeg hørt masse bra om. Kun positiv kritikk, denne er nok bænkers.. Rammen du har funnet fram er vel den jeg har sett på selv også, hehe, virker bra dette. Men hadde vært flott å fått noen innspill fra noen med litt erfaring fra komponentene edit; dobbel post Hyggelig at du vil være med Driver å setter sammen delene på diverse webshopper nå, er klar for en bestilling snart kjenner jeg! Det blir nok 750W, merke ikke sikkert enda. I og med at vi har ca samme deler på alt, har jeg ikke mye mer å komme med. Grafikkkortet er litt bitchy å handle, da de er billige hos f.eks. Navitel (som ikke har noe annet jeg skal ha), mens på MPX er det ikke på lager. Men det går seg til. Leser at det kortet blir veldig varmt. Kan det være verdt å kjøpe en annen kjøler til dette kortet? Et tullete spm kanskje.. men mens jeg plukket varene og skulle finne CPU, var det en versjon som ikke var boxed. Ble usikker jeg, har tidigere bare bygget AMD. Kjøleren som følger med er tydligvis ikke bra nok om en skal leke litt, men hvorfor koster den unboxed så mye mer? Regner med at det bare er å strippe den boxed versjonen? Litt usikker på hovedkortet også i siste liten... snart 4 år siden jeg bygget sist og da var det andre sockets og spesifikasjoner! Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Da fyrer jeg opp et spm som kanskje er enda dummere Hva er forskjell på boxed og ikke boxed ? Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Da fyrer jeg opp et spm som kanskje er enda dummere Hva er forskjell på boxed og ikke boxed ? Nå blir jeg litt redd for å drite meg ut, hehe. Boxed = da er CPU pakket inn i en boks som har en form for kjøling. Noen kan sikkert formulere det mer korrekt, men tror ikke jeg bommet for mye Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 men er ikke dette veldig praktisk da? For den vifta som sitter på cpu'en da fra før må vel være god nok? Følte dette ble logisk, men det er kanskje ikke det ... hmm Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 men er ikke dette veldig praktisk da? For den vifta som sitter på cpu'en da fra før må vel være god nok? Følte dette ble logisk, men det er kanskje ikke det ... hmm Som sagt, ingen dreven kar på Intel sitt domene, men det holder sikkert til "vanlig" bruk, uten at jeg skal si noe for sikkert. En litt mer erfaren kar, eventuelt en annen post på dette forumet, kan fortelle mye mer. Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Da er mine valg tatt. Måtte endre RAM da det ikke var inne på lager. Venter bare på at PSU skal komme inn nå. Endelig handlevogn Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Ser bra ut det der ass! Blir nesten klin likt utenom at jeg har begynt å titte litt på det der Antec 1200 kabinettet. Syns det så litt praktisk ut.. Men alt i alt, bra handleliste. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Intel sine standar kjoelere er IKKE gode Mvh en som har bytta cpukjoeler 3 ganger zeq Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Skjønner, det er litt rart at de som sitter fra på før, altså kommer med CPU'en ikke er gode nok for den.. Men, sånn er det vel kanskje. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg ville ogsaa valgt denne stroemforsyningen pga den er modulaer og mange jeg kjenner er veldig fornoeyd med den Hvorfor har du lagt til et ekstra AGP skjermkort? Mvh zeq Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Trenger et vifteløst kort til den gamle PC-en. Liten fin Shuttle som skal bli stuePC. Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg ville ogsaa valgt denne stroemforsyningen pga den er modulaer og mange jeg kjenner er veldig fornoeyd med den Hvorfor har du lagt til et ekstra AGP skjermkort? Mvh zeq Litt skeptisk til den der. Mye blanda drops, til tross for gode brukererfaringer, om at den kan støye. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvorfor har du det ekstra AGP kortet mats ? Lenke til kommentar
matsemann81 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Hvorfor har du det ekstra AGP kortet mats ? Som jeg skriver over, trenger et kort til min gamle Shuttle som skal bli stuegris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå