TheClown Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Heisann, jeg har en side som bruker eget avatar-system. Men greia er at hvis avataren blir for stor forskyver den (og dermed fucker opp) hele siden min. Derfor hadde jeg tenkt å sette grense ved max 100 * 100 px, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg lager denne funksjonen med PHP "Max size php" og lignende i google gir bare resultater på størrelse på fila ved upload, og det er ikke problemet her. Endret 21. juli 2008 av TheClown Lenke til kommentar
Terw Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 GetImageSize gjør jobben www.php.net/getimagesize Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Heisann, jeg har en side som bruker eget avatar-system. Men greia er at hvis avataren blir for stor forskyver den (og dermed fucker opp) hele siden min. Derfor hadde jeg tenkt å sette grense ved max 100 * 100 px, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg lager denne funksjonen med PHP "Max size php" og lignende i google gir bare resultater på størrelse på fila ved upload, og det er ikke problemet her. He, he - hadde du søkt etter "max image size php" hadde du fått resultater med en gang Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 ... He, he - hadde du søkt etter "max image size php" hadde du fått resultater med en gang Det er ikke alltid like lett å vite hva man skal søke på, når man har absolutt ingen forslag til hvordan problemet kan løses. Jeg sier ikke at trådstarters problem er av denne typen, men jeg har selv opplevd å ikke ane hva jeg skal søke på for å finne noe brukbart. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Er fullstendig klar over det, og vi alle har vært der Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Tro meg, jeg søker ALLTID mye før jeg lager en tråd. Men her hadde jeg tydeligvis formulert meg feil når jeg skulle søke på google. My bad, sorry. Men takk for svar, jeg fikk det til nå. LØST Lenke til kommentar
Peter Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg vet dette er litt utenfor spørsmålet, men har du hørt om http://www.gravatar.com? Det er et slags universelt avatar-system, som dersom flere sider tar i bruk, vil gjøre ting enklere for brukere. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Siden jeg har er et lukket lite community med toppen 30 medlemmer. Tviiiler på at det er viktig... Men takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå