Gå til innhold

NSB, økonomi og komfort, gode seter til å sove på?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Skal reise med toget, drar kl 1 på natta og kommer frem kl 6:30. Lurer på om økonomi/komfort har såpass gode seter at man kan sove på de? Jeg klarer å få sove litt på noen gode buss seter til sammenligning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Skal reise med toget, drar kl 1 på natta og kommer frem kl 6:30. Lurer på om økonomi/komfort har såpass gode seter at man kan sove på de? Jeg klarer å få sove litt på noen gode buss seter til sammenligning.

Lurer også på om man kan få sitteplass selv om jeg ikke velger komfort, det var nemlig ikke mulig å velge økonomi på tilbaketuren.

Lenke til kommentar

Tja, hadde det ikke vært for at du allerede har bestilt, må jeg si at de gamle togene lett overgår de nye signaturtogene hva sittekomfort angår. Bedre seter, mer plass til beina... Setebordene er også mye bedre, men det er kanskje ikke så aktuelt på nattoget.

Personlig merker jeg ikke stor forskjell på skinnsetene inne på comfort og de vanlige røde ellers i toget, men det kan jo være at det gjør seg gjeldende på lengre reiser enn de 3-4 timene jeg vanligvis tilbringer på toget. Du slipper i alle fall den utrolig irriterende nakkestøtta så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har ikke bestilt, men jeg må nesten få gjort det i løpet av dagen. Men om jeg havner på ett signatur tog eller ikke er vel tilfeldig? Hvis jeg havner på ett gammelt tog virker det som at de er såpass gode at man kan få sove på det kanskje..?

Lenke til kommentar

Det er ikke tilfeldig, det er forskjellige avganger som alltid har en spesiell type tog.

F.eks. har 1558-avgangen fra Bergen til Oslo alltid Signatur-tog, mens 1610-avgangen alltid har av den gamle typen. Dette fordi NSB også kjører sykkel-/ski-tog hvor de gamle togene fungerer bedre. Disse er til gjengjeld litt treigere, men det trenger ikke å ha så mye å si når det likevel er nattog. Om det går gamle tog på natta, derimot, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...