kristwa Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg kjører lykkelig en liten IIS server på min maskin og har med tiden fått en side eller tre som jeg hoster for venner, eller som jeg kanskje lager selv... Og så har jeg gjennom DynDNS.org fått meg en DNS for IP'n min. Men så skal jeg også ha enda en DNS til IP'n min, men denne gangen så vil jeg at en annen side skal åpnes. Kan jo ta et lite eksempel for at dere skal henge med her: side1.mine.nu leder til wwwrootside1index.asp side2.mine.nu leder til wwwrootside2index.asp Tidligere plasserte jeg helt enkelt en index.asp i wwwrooten som redirecta til wwwrootside1index.asp. Er det noen måte å analyesere hva som står i address-baren slik at jeg kan få det til slik jeg vil? Regner med en del scripting i den wwwrootindex.asp filen. Kan for så vidt være php script også for det er også installert... Håper dere forstår meg Lenke til kommentar
Razul Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Det er ganske enkelt. I HTTP 1.1-standarden er nemlig alle GET- og POST-meldinger (de som brukes av en nettleser) nødt til å spesifisere verten de kaller opp i "host"-feltet i HTTP-headeren. Dette er nettopp for at det skal gå an å ha flere DNS-navn på én IP-adresse, som skal behandles forskjellig. Dette feltet kan man enkelt hente ut i ASP gjennom kallet: Request.ServerVariables("http_host") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå