Ekko Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei Kanskje et litt snodig spørsmål, men la oss si at man er rørlegger og skal installere et nytt dusjbatteri: Når man skrur på temperaturen, fra kaldt til varmt vil man på de fleste/alle dusjbatteri møte motstand. Man kan da trykke inn en knapp og skru videre mot varmt hvis man ønsker å skolde seg el. Men, hva bør den faktiske temperaturen være der man møter motstand? Slik jeg har vært vant til er det ca passelig dusjtemperatur, men hva er passelig dusjtemperatur i grader? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Normal dusjtemperatur er 38 - 40 grader, men det er mange som dusjer både kaldere og varmere enn det. Selv liker jeg rundt 30-32 grader, da jeg liker å tenke på at jeg både sparer strøm og det blir litt mer forfriskende. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 På flere blandebatterier står der faktisk 37 grader akkurat på det hakket. Så vil tro det er det som er meningen. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Min står det 38 på, men i landets vvs-leverandørers kravspesifikasjon er det angitt 40 grader som en "normaltemperatur". Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) På flere blandebatterier står der faktisk 37 grader akkurat på det hakket. Så vil tro det er det som er meningen. Tror den knappen ligger på sånn ca. kroppstemperatur ja. Forresten så tror nok de aller fleste at vannet man dusjer i når man har det skikkelig varmt er mye varmere enn det er. Endret 21. juli 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Var det jeg mente ja, men hadde en samtale med noen som så litt undrende på meg når jeg sa at batteriet stod innstilt på 37,5 grader, så lurte på om jeg var på bærtur. Endret 21. juli 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Et annet spørsmål er jo også hvor nyaktige disse målingene faktisk er. Jeg vil tro min dusjtemperatur ligger på rundt 39C. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg liker også varm dusj, men ofte begynner jeg på noe lavere. Må klimatiseres...hehe Derfor er det vel viktig at dette punktet er rundt kroppstemperatur, om ikke litt lavere... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 skalaen på batteriet er bare tull for det vil være avhengig av hvilken temperatur berederen er innstilt til. låsen vil jeg tro er der for å hindre at barn skal kunne skolde seg. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg vil også tro at man ikke skal stole blindt på den skalaen, for ifølge skalaen på dusjen min liker jeg best å dusje i 50+ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Übermensch! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå