Gå til innhold

Kjøre Stavanger - Telemark

Hewitt

Anbefalte innlegg

Huhei,

Har tenkt til å kjøre fra Stavanger til Telemark (Porsgrunn/Skien), og lurer litt på hvordan veiene er nedover? Tenker vel å kjøre kystveien, i og med at det er bedre veier der. Men er det motorvei stort sett strake veien rett frem? Noen som har noe ca. estimat hvor lang tid det tar?

Thanks. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorvei får du fra Kristiansand og oppover, ikkeno motorvei før det om du følger E39 nedover. Veiene er greie nok, vet ikke hvordan det er med trafikkmengde der, men da jeg kjørte hjemover fra Stavanger så gikk det greit unna dog med noen lastebiler som "slet" litt i svingete bakker :)

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Allright, takk. Regner med at det er helt greie veier nedover til Kristiansand også? Skal nok gå glatt det. Og ellers er det vel bare til å følge E18 da strake veien fra Kristiansand og opp? Har jo uansett GPS-en i bakhånd hvis jeg roter meg bort. :p

Lenke til kommentar

Jau, veiene er greie nok - litt mye svingom rundt fjell, men det får man regne med :)

Og ja, fra Kristiansand er det bare strake E18 opp til Telemark og videre.

4-felten slutter dog rett etter du har passert inn i Telemark om jeg ikke husker feil, men det er ikke langt å kjøre før du er ved avkjøringa til Porsgrunn/Skien fra Telemark's-grensa.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar
Jau, veiene er greie nok - litt mye svingom rundt fjell, men det får man regne med :)

Og ja, fra Kristiansand er det bare strake E18 opp til Telemark og videre.

4-felten slutter dog rett etter du har passert inn i Telemark om jeg ikke husker feil, men det er ikke langt å kjøre før du er ved avkjøringa til Porsgrunn/Skien fra Telemark's-grensa.

Det er ikke noe 4-feltsvei i Austagder (før grensen til Telemark) Eneste 4-feltsveier han opplever, er noen km i Stavanger/Sandnes, og i Kristiansand by. Men det er også noen få meter med 3-felt underveies.

En normal tur Stavanger-Skien tar på dagtid ca 6 timer, siden det er alt for mange andre folk på veien samtidig.

Veiene over fjellet er faktisk ganske gode nå.

Hvilket fjell mener du??

Lenke til kommentar

Hvilket fjell mener du??

Veien over Suleskar. Ta av ved Ålgård og kjør over fjellet til Setesdal, opp til Dalen og Høydalsmo. Der følger du E134 til Seljord, og tar av mot Bø og Skien. Sparer 1-2 timer på det i forhold til å kjøre rundt om Kristiansand.

Lenke til kommentar

Hvilket fjell mener du??

Veien over Suleskar. Ta av ved Ålgård og kjør over fjellet til Setesdal, opp til Dalen og Høydalsmo. Der følger du E134 til Seljord, og tar av mot Bø og Skien. Sparer 1-2 timer på det i forhold til å kjøre rundt om Kristiansand.

Ja da, jeg kjenner den veien. Bare lurte på hvor du mente, siden du sa at veien har blitt ganske bra....

Den veien er IKKE ganske bra. Flere km med ETT kjørefelt som da i den lille perioden i året det er åpent der er full av bobiler.

Lenke til kommentar

Tok turen t/r i forrige uke, og det var gøy det. Var ikke noen problemer, tok rett over fem timer. Og bensinen var ikke noe problem, jeg fylte tanken før jeg kjørte, og hadde litt over halve tanken igjen når jeg var fremme, det samme tilbake. Kunne faktisk kjørt t/r på én tank. ;) Men det stemmer at det så og si ikke var noe firefelts motorvei. Som tidligere sagt kun litt her borte (Stavanger/Sandnes) og litt i Kristiansand og rundt Kristiansand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...