Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Rakk du å sjekke om du hadde nett da du hadde den oppe? Sjekk brennerplaten for feil, sjekk også minnet ditt for feil. Det er nok at en CD-brenner begynner å bli litt ustabil, så vil slike ting inntreffe. Du kan prøve alternate CD igjen, selv om du ikke får nett. Hvis du har en annen PC for hånden, kan det hende vi kan finne ut litt av hvert likevel. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Fikk ikke sjekket nett nei, desverre. Skal starte opp og sjekke minnet og cd for feil om en liten stund. Og vi har 3 andre stasjonære i huset, hvor bare 1 er opptatt, så en annen PC går nok ja Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Tok en sjekk på CD'en, ingen feil. Minnetest fikk lovt til å kjøre i 1t 30min før jeg slo den av. Den gikk opp til 100% en gang, men så startet den bare pånytt. Sikkert en del av prosedyren, men jeg har ikke tid nok. Og ingen errors eller noe så lenge den stod på. Har nå lastet ned en Ubuntu 8.04.1 LTS AMD64 for å sjekke om det blir mer suksessfult da. Mener å huske at jeg bruke Ubuntu 8.04 LTS AMD64 4 GB versjon første gang jeg fikk den opp i Live og installerte.' -- Hyper Edit: Har nå Ubuntu 8.04.1 LTS AMD64 stabilt oppe i Live. Testet nett, med Google, men det fungerte fortsatt ikke. Kablet nett var det jeg testet. Hva anbefaler du at jeg gjør videre nå? Endret 25. juli 2008 av xcitu Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Kjempebra, da virker Live CD. Sleng opp en terminal og post output fra følgende: sudo lshw -C network Hvordan er det med trådløst, ser du noen nett? Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Skal få gjort det. Trykka på Applications, da frøs musa og skjermen ble svart. Slo av PC'en og starta opp igjen. Skal få gjort det så kjapt så mulig med en gang den er oppe. -- Nå som jeg starta igjen så ble skjermen raskt svart, men skal prøve. -- Nå fungerer det ikke i det hele tatt :S Jeg booter, velger at den skal opp i Live, prossessen blir ferdig, men så fryser den på oransj skjerm, rett før jeg kommer inn til desktopet. Endret 25. juli 2008 av xcitu Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg regner med du har prøvd safe graphics (eller hva det heter) på Live CD også. Da ser jeg ikke så mye annet valg enn å kjøre gjennom alternate CD install, og se om vi får deg på nett derfra. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Må innrømme at jeg ikke tenkte på Safe Graphics, men nå har jeg testet det. Fikk startet det opp, tror jeg, kom iallefall inn til kommandolinjen. Der skrev jeg inn det med network greiene og tok bilde. Hjelper det? Skal nå laste ned Ubuntu 8.04.1 LTS AMD64 Alternate og installere, så får vi sjå koss det går Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 OK, tror jeg har funnet ut noe om nettverkskortet ditt, se utdrag herfra: http://64studio.com/node/599 The install is straightforward -- no special boot parameters are necessary. The only glitch is minor, with the ethernet detection: Perhaps because the tg3 module included with the release is outdated(??), setup wants to pretend that there is no network interface installed, and asks if you want to use FireWire as ethernet. You can just say no. In order to move on, you have to "agree" that there is no ethernet card. It is fine -- setup actually has detected and installs it properly, and wired networking works out of the box. It just doesn't want to admit it Med andre ord skal nett funke, så kjør på med alternate, og godta at den ikke finner nett når du blir bedt om det. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Ok, det ser veldig bra ut. Håper virkelig det er slik for mitt nettverkskort ^^ Menne, nå har jeg kjørt Ubuntu 8.04.1 LTS Alternate AMD64. Den booter opp og kommer helt frem til "Installerer grunnsystemet". Da går den opp til 45-65%, og så black screen. Jeg vet ikke om den plutselig poppet opp til 100%, men black screen kom uansett og har stått slik de siste 20 minuttene. Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Linken omhandler akkurat samme nettverkskort som ditt. Hvis du har ventet i tjue minutter er det noe som har skjært seg. Se om du får noe respons ved å trykke Ctrl+Alt+F1. Rakk du å legge inn bruker+passord? Da kan du jo prøv eå re-boote, og se om base-installasjonen fikk gjort seg ferdig. Hvis ikke kan det være verdt forsøket å prøve igjen, kan hende det var en tilfedig lesefeil på CD. Du kan også prøve med 32-bit versjonen, drivere kan være bedre de-bugget i 32-bit. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Skal prøve ctrl+alt+f1 snart, men tviler på at det vil fungere, men får se Jeg har restartet installasjonen 2 ganger, men reboot har jeg ikke, skal prøve. Bruker + passord = Negative. 32-bit har jeg prøvd, 32-bit er i386, tror jeg, og den har jeg prøvd tidligere. Da stopper den opp på 33% og står der stillt. Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Da ville jeg rett og slett forsøkt å installere fra en annen maskin, og så flytte disken tilbake til din maskin å boote den opp. Kan hende maskinvaren din trigger en bug i installeren. Hvis det er problemet, så kan også en annen distribusjon være et alternativ. Sjekk eksempelvis om opensuse eller fedora går inn. sjansene er gode for at ubuntu vil funke på et senere tidspunkt når mer ATI specs finner veien inn. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Ettersom jeg ikke er noe mester på å mekke i bærbare PC'er, så lar jeg være. Har sett litt på OpenSUSE og det ser bra ut, prøver meg på det Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Da har jeg prøvd å fått til openSUSE 11.0. Først prøvde jeg med 4.3 GB versjonen, bootet, og startet installasjonen. Kom til siste steg og den gikk sin gang. Jeg gikk vekk for å game CoD4 ettersom det ville ta 1t 45min. Når jeg kom tilbake så var skjermen svart, og reagerte ikke på noe som helst kommandoer. Svart lik som etter installasjon av grunnsystemet i Ubuntu. Så prøvde jeg å boote opp med Live CD, og nok en gang gikk jeg vekk for å game CoD4, så når jeg kom tilbare var det bare et kryss som mus + en svart/grønn bakgrunn, annenhver pixel så det ut som. Lenger har jeg ikke kommet, noen ide? - X Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jepp, det høres ut som skjermkortdriver. Kan selvfølgelig ikke utelukke andre faktorer, men bildet tegner seg. Om det er noen trøst, så jobbes det kontinuerlig med drivere også til ditt skjermkort, siste nytt kan du se her: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NjYyMQ Det eneste jeg kan komme på nå er å installere på en annen maskin. HD er alltid lett å få tak i, ligger sikkert bak et deksel med en skrue eller to. Hvis ikke kan du sette din lit til nye versjoner, snart vil neste Ubuntu komme i beta versjoner (alpha tre er ute nå), og de vil ha oppdaterte drivere. Skader ikke å rapportere problemene din på launchpad heller, da kan det kanskje bli registrert som en bug med dedikert programmerer på saken. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Høres bra ut Takk for all hjelp Men har noe til,.. Prøvd ut Fedora, funket ikke, Mandriva Live fungerte ikke men! Jeg har klart å installert Mandriva One Spring 2008 på pc'en Eneste problemet nå er at midt i boot så kommer svart skjerm. Har fått den opp i sikkerhetsmodus, og her har jeg ingen grafisk "guiding", bare kommandolinjen. Noen innslag å komme med? Vet du noe jeg kan gjøre for å boote opp i normal modus uten black screen? -- No need, fikk black når jeg starta den opp etterpå. Gått tilbake til Windows og venter på ATi driveren Endret 28. juli 2008 av xcitu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå