Gjest medlem-82119 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Har filmet noen videosnutter med en nokia n95, og de er i mp4 format. Har så overført dem til pcen, og får spillt dem av med nokia pc suite. Men, kunne tenkt meg å få spillt dem av i standard programmer som windows media player og lignende, men det er ingen jeg har prøvd som tar det formatet. Har også prøvd å omgjøre formatet, bl.a med quick media converter, men det fungerer ikke. Er det noen mulighet til å få spillt dem av i wmp eller få omgjort dem til et mer standard format??? Nokia har tydeligvis egne mp4 format, siden vanlige mp4 filer ikke er noe problem å få spillt av eller omgjort.... Vurderer også htc touch pro når den kommer. Ser jo at de har lagt touch flo 3d oppå windows, og lurte derfor på følgende: Hvis man får en skikkelig krasj eller vil starte med blanke ark, innstallerer man da først windows fra microsoft sine sider og deretter touch flo fra htc sine sider, eller kommer dette som en felles innstallasjonsfil eller noe? Må man velge windows etter hvilken telefonmodell man har, eller er det samme på alle? Har hatt symbian telefoner før, og der har problemet vært at telefonmodellene har hatt ulik stasjonsinndeling og skjermstørrelse. Det vil si at når jeg har forsøkt å innstallere symbian programmer er mange av dem laget til å innstalleres i en bestemt mappe på en bestemt stasjon, som ikke alle mobilene hadde derfor var det mye prøving og feiling for å finne ut om programmene virket. Er det samme problemer med windows mobiler også? Endret 21. juli 2008 av medlem-82119 Lenke til kommentar
µT. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei! * Problemet ditt med mp4-filene vet jeg lite om, så kan ikke hjelpe deg så mye der. Men hvorfor bruker du ikke f.eks VLC til avspilling? Eller er du nødt til å spille dem av i WMP? Hvis man får en skikkelig krasj eller vil starte med blanke ark, innstallerer man da først windows fra microsoft sine sider og deretter touch flo fra htc sine sider, eller kommer dette som en felles innstallasjonsfil eller noe? Krasjer telefonen skikkelig, så må du ta en "Hard-reset". Altså tilbakestiller alt i telefonen til fabrikkinnstillinger. Både WM og HTC 3D TouchFLO vil være der. Må man velge windows etter hvilken telefonmodell man har, eller er det samme på alle?Har hatt symbian telefoner før, og der har problemet vært at telefonmodellene har hatt ulik stasjonsinndeling og skjermstørrelse. Alle Windows Mobile telefoner med touchscreen kalles "Pocket PC" og "PPC" som en forkortelse. Så når du skal laste ned programmer, så må det være PPC programmer for at programmene skal fungerer. En ting du derimot må være obs på er skjermoppløsningen. Før du laster noe ned, så må du se om VGA oppløsning er støttet. Det vil si at når jeg har forsøkt å innstallere symbian programmer er mange av dem laget til å innstalleres i en bestemt mappe på en bestemt stasjon, som ikke alle mobilene hadde derfor var det mye prøving og feiling for å finne ut om programmene virket.Er det samme problemer med windows mobiler også? Det kommer helt an på hvilket program det er. Men normalt, så holder det å bare trykke på installeringsikonet, og telefonen vil selv flytte filene hvor de skal. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 I prinsippet kan jeg spille dem av på hva som helst, og gjerne vlc. Hadde bare håpet på at man kunne legge inn en codec eller finne en måte å omgjøre dem på. Alltid kjekt å ha et format som spilles av med de fleste avspillerne. Ellers, grei info. Har vært endel borti symbian series 60, og opplevd krasjer som ikke lar seg fikse. Har da fått ny telefon. Det som irriterte meg med symbian series 60 var at såvidt jeg forstod så var hele poenget at man skulle kunne legge til programmer uansett hvilken telefon man hadde. Problemet var at i praksis så fantes det så mange ulike oppsett (stasjon, skjermstørrelse osv) at man i praksis måtte være veldig nøye med å kun innstallere det som var spesfikt testet på den enkelte modell.....og da er hele poenget med å ha en felles plattform borte. Mesteparten av problemene var relatert til innstallasjonen, hvor det typiske var ha en innstallasjon som skulle opprette en bestemt mappe på en bestemt stasjon, men så var det ikke alle telefoner som hadde den stasjonsen og da krasjet det....og det var teit, i forhold til å ha en mulighet til å velge hvor ting skal innstalleres. Er også skikkelig lei av alle de rare formatene de ulike produsentene bruker, og håper at en windows mobile telefon klarer å filme og ta bilder i et format som leses av de fleste programmer uten videre styr. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Eh, mp4 filene spilles da av i hva som helst. Bruker vanligvis MediaPlayer Classic men testet nå med Windows MediaPlayer også og det fungerer fint det også. Fullt mulig du må ha en mp4 codec men det er ikke noe spesielt med mp4 filene til Nokia. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Vel, det trodde jeg også..men sånn er det ikke....ihvertfall ikke med n95. Har sett ulike forum, og veldig mange andre sliter med det samme. Finnes endel programmer for å omgjøre TIL nokia mp4, men ikke FRA. MP4 filer får jeg spillt av og omgjort uten problem, men ikke nokia sine. På egenskapene kan man under filtype lese: Nokia.VideoManagermp4 (.mp4) Under attributter står det: A Noen har foreslått VLC, men synes det hadde vært greit å hatt et format som kunne bli spillt av på det meste. Får spillt dem av gjennom nokia pc suite`s mediasenter, men det er også alt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Fant en løsning nylig på dette problemet. Man overfører mp4 filmene fra nokia n95 til pcen, så renamer man bare .mp4 til .3gp og da kan de spilles av i bl.a quicktime. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå