Singh tha king Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei. Har nå fått problemer med internetten og iptelefonien igjen. Har EB nett(lyse?). Hadde internett helt til klokka 2 i natt, etter det kom jeg ikke på intetnett på den bærbare. Men jeg var tilkoblet routeren(?) D-Link DIR655. Så test jeg den stasjonære og var det samme problemet der også. Har Vista på den bærbare og XP på den stasjonære. Klokka 2 var jeg den eneste som satt ved dataen, så ingen kabler har blitt rørt... Iptelefonien fungere heller ikke(telio).På telioboksen lyser powerknappen, internett, men ikke phone 1. Når jeg prøvde å gå inn på msn kunne jeg feilsøke, og dette fikk jeg opp som ikke var i orden: - DNS...(etter det var det en gul trekant med utropstegn i midten) - Nøkkelporter...(etter det var det en gul trekant med utropstegn i midten) - IEs innstillinger for frakoblet (står ikke noe der, om den er bra eller ikke)samma er det med : Trådløs... - Resten var i orden. Jeg hadde Zonealarmproblem sist gang, men den er på medium nå, så det burde ikke være noe porblem, btw. så har jeg ikke zonealarm på den bærbare med vista. Takk for svar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Prøvd og koble rett i fiberboksen? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Om du ikke alt har prøvd å slå modem/telefonadapter/router av og latt det være av et minutt eller så, kan du prøve det. Det har pleid å funke for meg. Om det ikke hjelper, kan det jo også tenkes at tjenesteleverandøren har problemer. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Takk for svar! Jeg koblet fra ledningenen som du sa ei57, og dro på trening. Koblet til og alt var det samme som før...altså har fortsatt problemet =/ agvg: Tok ut nettverkskabelen og koblet til fiberboksen mener jeg(i pc inngang på fiberboksen), men ingenting skjedde da heller :S Lenke til kommentar
Smith-Mundt-Act2012 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har også hatt merkelige problemer med internett i dag, Iptelefon funket, wireless funket, men ikke vanlig internett!! Skrud av og på bredbåndsruter og wirelessruter flere ganger, Veldig rart. Men nå fungerer det igjen. Har stjelenor. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Takk for svar! Jeg koblet fra ledningenen som du sa ei57, og dro på trening. Koblet til og alt var det samme som før...altså har fortsatt problemet =/ agvg: Tok ut nettverkskabelen og koblet til fiberboksen mener jeg(i pc inngang på fiberboksen), men ingenting skjedde da heller :S Mener du nettverkskabelen med ledningen, er det ikke sikkert at det er nok. Det vil fikse en eventuell dårlig kontakt, men ikke at f.eks. at modemet har "låst" seg. Nå antar jeg at du har et eller annet modem +telefonadapter +router. Hver av disse er sannsynligvis utstyrt med en power-bryter. Slå av alle sammen, vent et minutt og slå de på igjen. De bør kanskje slås på i en bestemt rekkefølge. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) deepsleep: Er vel akkurat det som er probleet mitt også =/ ei57: Skal prøve det igjen, svarer om 1-2min om det har funket eller ikke. yes, har router(d-link DIR655, telefonadapter(telio), og fiberboks(modem? med innebygd trådløsrouter som jeg ikke bruker). edit: Jeg så ikke strmkabelen til fiberboksens siden den var ganske gjømt. Tok ut alle strømkabelene og koblet til etter 1-2 min som du sa ei57, og nå fungere alt sammen Tusen takk for all hjelp, og spesielt deg ei57!!! Endret 21. juli 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå