chokke Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Vel, siden den fantastiske Creative Zen Vision:M-spilleren min har tatt seg ferie permanent så har jeg innsett at jeg er nødt til å investere i en ny, helst en ny av samme, men den ser ikke ut til å selges lenger. Så jeg har sett litt rundt og egentlig bare funnet iPod's som kvalifiserer til hovedkravene, men brukervennligheten til iPod er i mine øyne null og kommer som siste alternativ på alle måter. Spilleren skal ha mer enn 30GB lagringsplass, enkel å overføre sanger (Creative var som en harddisk med mulighet til å høre på musikk, genialt ), helst ikke koste for mye (den forrige kostet meg 1 500 og synes det var greit, men etter et par søk i prisguiden så ser det ut som det var engangstilfelle). Jeg hører nesten ikke forskjell på lyden, så lydkvaliteten må ikke være 150 % på topp. Øreplugger klarer jobben fint for min del. Det aller beste hadde vært en ny Creative Zen Vision: M, men disse ser ikke ut til å være mulige å oppdrive . Lenke til kommentar
klaraT Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 du kan jo sjå på ZEN V, mn eg trur ikkje dn har 30GB, har sjøl en ipod nano og dn virka fint for meg mn hadde litt problem dn fyste gangen md sanga og sånt, mn ellers grei Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 du kan jo sjå på ZEN V, mn eg trur ikkje dn har 30GB, har sjøl en ipod nano og dn virka fint for meg mn hadde litt problem dn fyste gangen md sanga og sånt, mn ellers grei Skriv norsk, det er et forum ikke en SMS melding Uansett, siden lykvalitet ikke er altfor viktig og du er vant til Creative, hva med Creative Zen? Den finnes med 32GB flashminne pluss ekspansjonsspor opp til 32GB. Den er dog litt buggy og det som ligger på minnekort er dårlig integrert. Alternativ er Sansa viw som også finnes med 32GB flash og microsd kortspor mener jeg å huske. Om du vil ha noe med (mye) mer kvaltiet er alternativet Cowon D2, som finnes i opp til 16GB internminne pluss fullt integrert SDHC kortspor opp til 32GB. Det er dog en dyrere løsning, men ikke mye - Zen 32GB koster 2200 billigste nettpris, sansa view koster 2100, mens D2 og minnekort = 2400 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Så det eksisterer ikke harddiskbaserte spillere som Zen Vision: M, annet enn iPod Classic? Kan disse flashbaserte brukes som en ekstern lagringsplass eller kun mp3-filer, dette er også et krav fra min side . Disse ikke-Creative du nevner, krever disse programmer for overføring, og mye surr med det? Hvordan leser de navnet på låter, ID3-taggen (??) eller filnavnet? Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Ipod classic - 160 gb ca. 2500 Ipod 160gb ups leste ikke godt nokk over, men synes denne er en fin løsning. Endret 21. juli 2008 av General_Skurf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Så det eksisterer ikke harddiskbaserte spillere som Zen Vision: M, annet enn iPod Classic?Kan disse flashbaserte brukes som en ekstern lagringsplass eller kun mp3-filer, dette er også et krav fra min side . Disse ikke-Creative du nevner, krever disse programmer for overføring, og mye surr med det? Hvordan leser de navnet på låter, ID3-taggen (??) eller filnavnet? Harddiskspillere lages nesten ikke lenger fordi de er utrolig underlegne flahsminne og flashminne finnes nå i såpass høye kaapsiteter. jeg vil absolutt anbefale D2 av de jeg nevtne, om du kjenner noen i usa kan du til og med sprette den opp i 48GB da et 32GB sdhc kort koster 750,- der. D2 16GB fra vostok.no og 16GB sdhc kort fra cdon er dog en god løsning som kommer på /med frakt) ca 2500. Vil på lang vei anbefale den løsningen over zen og view da de spilelrne ikke er veldig gode. Og ja D2 kan brueks til ekstern lagring da den overhodet ikke trenger programvare, spretter opp som ekstern disk. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Du har nok overtalt meg . Så da blir det et stykk spiller og et stykk kort (og to DVD-er ). Utifra bildet så ser denne spilleren ut som en stor skjerm bare, er det touch? Og hvordan er formatet iforhold til Vision: M, den ser jo veldig kvadratisk og upraktisk ut (Og kan den spille spillefilmer? Overhodet ikke noe krav, mer en bonus ), den har også radioantenne innebygd, eller må kjøpes ved siden av? Skal på hytta neste uke, og en fire timer lang biltur (og kanskje tog på vei hjem) uten noen aktivitet blir mindre gøy (derav film- og radiospørsmålet). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du har nok overtalt meg . Så da blir det et stykk spiller og et stykk kort (og to DVD-er ). Utifra bildet så ser denne spilleren ut som en stor skjerm bare, er det touch? Og hvordan er formatet iforhold til Vision: M, den ser jo veldig kvadratisk og upraktisk ut (Og kan den spille spillefilmer? Overhodet ikke noe krav, mer en bonus ), den har også radioantenne innebygd, eller må kjøpes ved siden av? Skal på hytta neste uke, og en fire timer lang biltur (og kanskje tog på vei hjem) uten noen aktivitet blir mindre gøy (derav film- og radiospørsmålet). Skjermen er samme størrelse som ZVM, men mye bedre bilde. Fomratstøtte er den ikke like god på, så du må konvertere filmer, men brukbart program for det følger med. Touchscreen ja. Den er litt firkantet, tykk pga det digre batteriet (52 timer musikk, 10 video), ikke akkurat upratisk - ZVM er jo mye (!) større. Radioen bruker hodetelfonene som antenne. Finnes også en verjson med DAB radio, men den er vel ikke ute i 16GB enda Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Hmm, vanskelig det skulle være å bestille. Dahle-import med et par produkter. Brevpost, servicepakke eller levering på døra. Servicepakke tilsvarer oppkrav på postkontoret, mens brevpost er mer risikofylt med tanke på at det står at jeg er ansvarlig dersom noe blir borte i posten? Lenke til kommentar
Vetle-Noreng Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Creative Zen eier! Har en selv, veldig god. Er forskjellig med plass også, så du kan velge selv hva du vil punge ut for Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hmm, vanskelig det skulle være å bestille. Dahle-import med et par produkter. Brevpost, servicepakke eller levering på døra. Servicepakke tilsvarer oppkrav på postkontoret, mens brevpost er mer risikofylt med tanke på at det står at jeg er ansvarlig dersom noe blir borte i posten? Brevpost var noe de innførte for små ting som folk ville ha fort. Vanlig måte er å sende som servicepakke,d et er det bedrifter vanligvis gjør, men det kan skremme folk vekk fra å bestille mindre ting der portoen blir en stor del av prisen. men siden brevpost ikke er forsikret, og vostok er et lite selskap, kan de ikke ta ansvar for det slik komplett gjør - fordi d e ikke har noen måte å se om det faktisk har kommet fram Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Okei, da er spilleren bestilt, men jeg skjønner ikke hvordan kort som skal bestilles. Hva er kompatibelt med den? Isåfall disse navnene kortene har. Står host Vostok at den tar SD og MMC-kort, men CDon har ikke SD-kort, er SD det samme som SDHC eller? Et annet spørsmål: Kan man kombinere plassen til spilleren og minnekortet så jeg kan ha alle sangene (1250 +) i en spilleliste som har tilfeldig rekkefølge? Dette kan Vision: M. Endret 21. juli 2008 av chokke Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) SD og SDHC er det samme fysisk, men du kan ikke bruke SDHC-kort i enheter som kun støtter SD-kort (kapasiteter over 4GB). D2 støtter SDHC fullt ut, og kan behandle minnet som ett. Endret 21. juli 2008 av Aiki Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 SDHC = Securde Digital High Capacity. SDHC støtte bloe lagt til i en firmwar eopdatering for ca et år siden, vet ikke vhorfor vostok opererer med gammel beskrivelse Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 SDHC = Securde Digital High Capacity. SDHC støtte bloe lagt til i en firmwar eopdatering for ca et år siden, vet ikke vhorfor vostok opererer med gammel beskrivelse Takk for tips! Det er bare kopiert fra importør. Oppdatert nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå