Azaziel Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tenkte eg sko oppgradera lii på disk fronten.. Per dags dato så bruker eg kun Samsung F1 serien til både OS og lagring.. Det eg tenkte nå var å: *Ha lagring på F1 diskene *Installere spill og programmer på Western Digital VelociRaptor 300 GB *Ha OS på ein 2.5" SSD Går dette? Kan eg innstallera på ein annen disk enn OS disken? Å, går det an å bruka ein 2.5" disk istedet for ein 3.5" disk, fins det noen "haker" ved det valget??Er det de samme tilkoblingene som er på en vanlig sata disk?? Har tenkt litt på denne disken Og selfølgelig, hvis noen har noen innskudd ang. valg, skyt i vei;-) Mvh Eivind Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Forslaget ditt ser greit ut. Jeg har følgende erfaring med å teste en IDE overgang fra 2,5' til 3,5', nemlig at monteringsbrakketten som fulgte med ikke passet i 3,5' brønnen. Men da hadde jeg også en diskettstasjon pluss en 3,5' disk i samme brønn. Sånn sett burde du ikke støte på noe større problemer enn å finne pinneplasseringen på overgangen. Og: som det muligens går frem av svaret mitt over, så må du ha en overgang for å koble en 2,5' disk til en standard ide-kabel. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvilken IDE disk ? Alle diskene som er nevnt over er SATA. Lenke til kommentar
Azaziel Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 eg quote meg sjøl eg... 2.5" disk istedet for ein 3.5" disk, fins det noen "haker" ved det valget??Er det de samme tilkoblingene som er på en vanlig sata disk?? Har tenkt litt på denne disken noen så har evnt. erfaring eller vett?? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Som jeg sa i posten over, alle diskene du har listet opp er sata disker, de har da også standard sata tilkopling. Den eneste problematikken er å få montert en 2.5" disk i en passende brønn i maskinen, men det lar seg nok løse. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hva med å droppe velociraptoren og helle sette opp to ssd disker i raid0 og ha os og spill på disse. Finnes braketter for montering av 2.5" i 3.5" brønn Microplex Lenke til kommentar
Azaziel Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Hva med å droppe velociraptoren og helle sette opp to ssd disker i raid0 og ha os og spill på disse. Finnes braketter for montering av 2.5" i 3.5" brønn Microplex Ja, har tenkt tanken. Prisen blir jo nogså lik, men mye mindre plass... kansje eg sko heller ha gått for ein disk i første omgang, ein større ein, å heller oppgradere Raid på ett senere tidspunkt.. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg har tenk å fyre opp 2xssd i raid0 til os og spill og 4x1tb samsung i raid0 kanskje raid5 eller 6 må kanskje ha litt sikkerhet for lagring. 2xssd i raid0 dobler skrive- og lesehastigheten og den har veldig liten accesstid noe som gjør dem lynraske til bruk i os og spill hvor mange små filer må letes opp fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå