Gå til innhold

Overgang på Oslo S

Anbefalte innlegg

Siden jeg har knappe 10 minutter overgangstid på Oslo S føler jeg for å forberede meg litt. Jeg kommer med nattoget fra Bergen 06:26. Hvilken perrong kommer jeg inn på da?

Jeg skal videre med 'NSB Regiontog' til Gardermoen kl 06:37. Hvilken linje/rute er det (hva heter den)? Hvilken perrong går det fra?

Den dumme rutetabellen oppgir bare 'NSB Regiontog'.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Jeg skal ta toget fra Oppdal til Skien. Det er en overgang på Oslo S. Siden jeg aldri har tatt toget før (utenom en gang) så skjønner jeg ikke helt hva trådstarter mener, er det at det er flere stasjoner, så må han befinne seg på rett sted? Hvordan vet man hvilken stasjon man skal gå til da?

Lenke til kommentar

Jeg er vant med at toget har en startstasjon og en endestasjon (f.eks Bergen-Oslo), og at det er disse to som er navnet på toglinjen. Og for å finne riktig toglinje/perrong (det er 15 perronger på Oslo S) når jeg står der litt småstresset om morgenen, så tenkte jeg at det var greit å vite navnet på denne toglinjen.

Lenke til kommentar
Er det ikke Eidsvold-toget som går til Gardermoen? Samt regionstogene stopper vel også ofte der.

Endrebjo: Det ville antagelig vært billigere for deg å ta flytoget - der får du studentpris.

79 kr for Bergen-Gardermoen er uåpklagelig (fgtj.-rabatt). Flytoget er nødløsningen hvis jeg ikke rekker toget til Gardermoen.

Jeg skal som sagt ta et regiontog. Finnes det bare ett regiontog som går i den retningen? Oslo-Trondheim/Oslo-Røros?

Lenke til kommentar

Ja, det er vel de to regionstogene. NSB lokaltog til Eidsvold eller noe i den duren stopper også på Oslo Lufthavn, men stopper på langt flere stasjoner underveis og tar derav noe lenger tid.

(Jeg tar kun flytoget(til gjengjeld en del ganger i uken), har lite spesifikk info om de andre mulighetene..)

Lenke til kommentar

Om du ikke har noen problemer med å gå opp og ned en trapp med bagasjen du har med deg er det mye raskere å ta undergangen mellom sporene enn å gå opp i ankomsthallen.

Du kommer antagelig inn på spor 1 eller 2. Trappen ned til undergangen er nesten 2 vogner fra oppgangen til adkomsthallen. Ta utgangen fremst i den nest siste vognen eller bakerst i den tredje siste vognen for å komme raskt rett til trappen.

I undergangen er det lystavler ved alle oppganger til perongene. 6:37 til Lillehammer går antagelig fra spor 3-10 et sted.

Om du ikke når dette toget går du bare videre opp til spor 13(?) hvor det går flytog 6:45 og 7:05. Rett til høyre når du kommer opp trappen kan du dra et kredittkort for å kjøpe billett. Springer du på flytoget uten å gjøre det (eller kjøpe annen flytogbilett) må du betale toget helt fra Asker når du kommer til Gardermoen.

Vær våken når du går av toget, det kan hende NSB har fått et anfall av kundevennlighet og setter opp toget til Lillehammer fra samme perrong som du kommer til. Du slipper da å gå via undergang eller ankomsthall.

Lenke til kommentar
Om du ikke når dette toget går du bare videre opp til spor 13(?) hvor det går flytog 6:45 og 7:05.

Stemmer, fra spor 13, når toget kommer fra Asker, og spor 14 når det er direkteavgang fra

Oslo S. Det betyr at det kl 06:55 går et tog fra spor 14. (Om dette nå er en vanlig hverdag, ellers husker jeg ikke :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...