Kurt Grusom Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hei! Holder på å sette opp en langsiktig utstyrsplan innenfor foto. Det jeg ønsker, en en diskusjon om man trenger noe mer (eller mindre, for den saks skyld) enn det jeg har satt opp nedenfor. Dette kan være alt fra optikk til reservehus til accessories, småtteri. Diskutér! Canon EOS 30D / kamerahus Tamron 17-50/2.8 / normalzoom Canon 100/2.8 Macro / macroobjektiv Canon 10-22/3.5-4.5 USM / vidvinkelzoom Canon 70-200/2.8L IS USM / telezoom Canon 50/1.4 USM / normal fastoptikk Canon Speedlite 580 EX II / ekstern blits Canon BG-e2n / batterigrep Ekstra batteri Minnekort, xGB Fotosekk Stativ Blåsebelg/Rensesett Trådutløser/trådløs X antall filter Endret 21. juli 2008 av yackup Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Blåsebelg/Rensesett Trådutløser/trådløs X antall filter Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Diskutér! WHY...?! Ehh.. Det er vel det man bruker et diskusjonsforum til Forresten, folkens, denne tråden var ikke spesielt rettet til MEG og mitt utstyr, men som en generell diskusjon. Altså, ta gjerne opp nikon og pentax stuff om dere mener det er noe som trengs. Så får det være opp til meg å finne noe canonish stuff som er noe av det samme. Blåsebelg/RensesettTrådutløser/trådløs X antall filter Lagt til førstepost. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ehh.. Det er vel det man bruker et diskusjonsforum til Men hvorfor skal vi andre diskutere hva du skal kjøpe eller ikke kjøpe? Du har jo listet opp alt ifra minnekort til kvalitetsoptikk. Jeg synes du skal selge alt Canon utstyret og kjøpe deg en Pentax K10D eller K20D med batterigrep. Kan anbefale 35mm f/2 til å starte med. Jeg får 50mm f/1,4 og 70mm f/2,4 om noen dager og regner med at jeg kan trygt anbefale de også(uten å prøvd de). Gode råd kommer ikke billig Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Man trenger et kamerahus, et fastobjektiv på mellom 30 og 35mm, og to 2GB minnekort. Om det ikke blir bra bilder er det fotografen som er problemet. Dersom man skal prøve fuglefoto funker oppsettet bare når du mater duene i parken, og om man lever av å fotografere landskap vil man kanskje heller gå for en Hasselblad. Og om du er sportsfotograf vil du kanskje ha en telezoom. Bruksområder og interesse avgjør hvor mye og hvilket utstyr man trenger. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Det som er helt latterlig stupid er at trådstarter ikke engang nevner med et halvt ord hva slags type fotografering som det skal drives med. edit: Bherserk kom før meg Endret 21. juli 2008 av Schnoodleboy Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Foreslå ting som passer ditt eget bruk. Dette er ikke en tråd for MEG, men utstyr generelt. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 ..for det finnes det ikke NOK av på akam.no? Det er vel nettopp på tide å snakke om hva som skaper de ulike bildene fremfor hva som skal være i den *"#$ utstyrssekken. Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Man trenger alltid mer, uansett om man trenger det eller ikke. Det er vel nettopp på tide å snakke om hva som skaper de ulike bildene fremfor hva som skal være i den *"#$ utstyrssekken. Da trenger man neppe mer, men lyst på? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Canon 50/1.4 USM / portrettobjektiv Fiksa for deg. Om du skal ha normalobjektiv, så bør du se på et sted mellom 28 og 32 mm Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Det jeg ønsker, en en diskusjon om man trenger noe mer (eller mindre, for den saks skyld) enn det jeg har satt opp nedenfor. Det kommer helt an på hva du tar bilder av. Tar man kun bilder av mennesker i studio f.eks. trenger man neppe mer enn ett objektiv... Jeg bruker mitt 50mm-objektiv på 95% av alle bilder jeg tar og vurderer å kvitte meg med de 4-5 andre objektivene jeg eier fordi de bare blir liggende. Du bør nok definere behovet litt mer før folk kan gi deg tips om hva du bør ha Endret 21. juli 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå