toretang5 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har begynt å få problemer når jeg forsøker å starte opp maskinen etter dvalemodus. "Progresjonsbaren" teller opp helt til maks, men så blir den enten stående der, eller den går videre til svart skjem, hvor den også blir stående. Det ser ut til å være tilnærmet null harddisk aktivitet. Av og til starter den igjen etter noen minutter, mens andre ganger bare blir den stående inaktiv til jeg ikke lenger orker og vente (og dermed tar omstart). Etter at jeg plugget ut USB flashdisc og bredbåndskabel før gjenoppliving, så går det noe bedre, men fremdeles er den altfor ustabil. Hvordan kan jeg feilsøke dette videre? Lenke til kommentar
samerk Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har begynt å få problemer når jeg forsøker å starte opp maskinen etter dvalemodus. "Progresjonsbaren" teller opp helt til maks, men så blir den enten stående der, eller den går videre til svart skjem, hvor den også blir stående. Det ser ut til å være tilnærmet null harddisk aktivitet. Av og til starter den igjen etter noen minutter, mens andre ganger bare blir den stående inaktiv til jeg ikke lenger orker og vente (og dermed tar omstart). Etter at jeg plugget ut USB flashdisc og bredbåndskabel før gjenoppliving, så går det noe bedre, men fremdeles er den altfor ustabil. Hvordan kan jeg feilsøke dette videre? Kjører du Vista eller XP? Lenke til kommentar
samerk Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Når progressjonsbaren vises, betyr det at kernelen er blitt lastet på en suksessfull måte. Det gjelder både Vista og XP. Da er problemet enten i en driver eller i en tjeneste. Derimot, måten man reparerer ting på varierer fra XP til Vista. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har du overklokket cpu? Jeg har problemer å komme inn i windows fra dvale når den er overklokket, men ikke ellers Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Windows XP Home Edition. Ikke overklokket CPU Lenke til kommentar
samerk Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Du kan prøve sikker modus for å deaktivere driverne og tjenestene som lager problemer. Rett etter POST og før progressjonesbaren må du trykke F8 for å komme inn på sikker modus. Hvis ikke du klarer det, må du ha en xp-cd. CDen bruker du for å komme inn på Recovery Console. Følg deretter det som står her: http://support.microsoft.com/kb/314058/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå