Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Utrolig treg - eller manglende - start etter dvalemodus

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få problemer når jeg forsøker å starte opp maskinen etter dvalemodus.

"Progresjonsbaren" teller opp helt til maks, men så blir den enten stående der, eller den går videre til svart skjem, hvor den også blir stående. Det ser ut til å være tilnærmet null harddisk aktivitet.

Av og til starter den igjen etter noen minutter, mens andre ganger bare blir den stående inaktiv til jeg ikke lenger orker og vente (og dermed tar omstart).

Etter at jeg plugget ut USB flashdisc og bredbåndskabel før gjenoppliving, så går det noe bedre, men fremdeles er den altfor ustabil.

Hvordan kan jeg feilsøke dette videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har begynt å få problemer når jeg forsøker å starte opp maskinen etter dvalemodus.

"Progresjonsbaren" teller opp helt til maks, men så blir den enten stående der, eller den går videre til svart skjem, hvor den også blir stående. Det ser ut til å være tilnærmet null harddisk aktivitet.

Av og til starter den igjen etter noen minutter, mens andre ganger bare blir den stående inaktiv til jeg ikke lenger orker og vente (og dermed tar omstart).

Etter at jeg plugget ut USB flashdisc og bredbåndskabel før gjenoppliving, så går det noe bedre, men fremdeles er den altfor ustabil.

Hvordan kan jeg feilsøke dette videre?

Kjører du Vista eller XP?

Lenke til kommentar

Når progressjonsbaren vises, betyr det at kernelen er blitt lastet på en suksessfull måte. Det gjelder både Vista og XP. Da er problemet enten i en driver eller i en tjeneste.

Derimot, måten man reparerer ting på varierer fra XP til Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...