Gå til innhold

Bachelor i psykologi - Hvilke jobber kan man få?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står fint beskrevet på f.eks UiT sine sider:

Yrkesmuligheter:

Bachelorstudiet i psykologi gir undervisningskompetanse for videregående skole hvis du tar praktisk-pedagogisk utdanning i tillegg. Utdanninga gir også muligheter for å jobbe med et bredt spekter av arbeidsoppgaver innen samfunn og næringsliv, blant annet utredningsarbeid, konsulentvirksomhet, administrativt arbeid, forebyggende helsearbeid og undervisning.

Mye det samme gjelder de med mastergrad, i tillegg til at de driver en del med forskning. (og selvsagt har høyere lønn).

Antar jeg.

Edit:

Det DuTTZi sa. :p

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar

Spørs hva man spesialiserer seg i bacheloren. Vanskelig å få noe jobb med kun bachelor forresten, du må nok belage deg på å ta Master - de aller fleste som jobber med psykologi har Master.

Hvis du har Master så åpner det seg opp. Du kan jobbe på universitetet (forsker), næringslivet, offentlige, forskjellige departement osv... Her kommer det helt ann på hvilken retning du tar i Masteren. Master i Kognitiv psykologi fører oftest til forsker, Master i Organisasjonspsykologi kan lett føre til jobb i næringslivet, og Helse/Sosial-psykologi kan føre til jobb mange steder. Det blir ofte hva man gjør det til! Kom med en litt mer spesifikk Master så kan jeg si litt mer spesifikt.

Lenke til kommentar

DuTTZi: Kan du svare på et annet spm?

Jeg har introduksjonsstudiumet i psykologi på NTNU som mitt 1. valg. Der har jeg derimot kommet på venteliste. Som 2. valg har jeg Bach. i psykologi, der har jeg fått et tilbud. Vil jeg kunne komme inn på profesjonsstudiet i psykologi når denne er fullført?

I følge NTNU sine sider kan i hvertfall introduksjonsstudiumet i psykologi bli godtatt som første året i en Bach. fordi det første året er likt i begge retningene.

Lenke til kommentar

For all del velg Bachelor! Det første året på bachelor er helt likt som det på årsstudiet. Du kan søke opptak til profesjonsstudiet på bakgrunn av første året i bachelor, men hvis du ikke kommer inn så kan du fortsatt gå på bachelor/master!

Så: velg bachelor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...