ostehøvel Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hei! Har en gammel server som jeg skal bytte ut med en ny. Den gamler serveren er en Pentium 3 900mhz, Win 2003 server Standard Edition. Den nye serveren er en Intel Xeon 3 Ghz, Win 2003 R2 server Enterprise Edition. Det jeg lurer på er hvordan jeg burde gå frem for å overføre diverse roller fra den gamle til den nye? (DHCP,DNS,AD,Printere) Kan jeg lage en backup av gamle server og gjenopprette backupfila på den nye serveren? Eller vil det by på problemer? Ellers vet jeg at man kan bruke dcpromo for å overføre AD, også har jeg funnet noen guider på å overføre printere og DHCP. Men jeg står litt fast her så bare kom med tips hvis dere har noen Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 AD: La den nye serveren bli en ekstra domenekontroller. Overfør alle operational masters til denne. DNS: Sørg for at sonen lagres i AD og sett replikering til alle domenekontrollere. Installer DNS-tjenesten på den nye serveren og vips vil DNS ligge klart. DHCP: Ikke allverden å sette opp pånytt, med mindre du må ha med gamle leaser eller har mange reservasjoner. Printere og andre ressurser: Settes opp pånytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå